פיאודליזם מודרני
דני כהן מקווה שהציבור יצטרף למחאת אנשי המילואים והמשפחות השכולות, שתוביל לסדר חברתי חדש
לרגע שגינו באשליה כי מעט מהירוק ידבוק גם בביתנו, אולם עד מהרה התבדינו. עד מהרה רוענן זכרוננו כי במדינת היהודים האליטות והראש היהודי ממהרים להתחכם ולנצל את חוליי השיטה ומוציאים לה את הנשמה. צעד אחר צעד אך במהירות מדהימה, יישמו האליטות את מודל הפיאודליזם המודרני בחסות דת ההפרטה והקפיטליזם "הנאור".
זה החל בהשתלטות על ההון, אמצעי הייצור והשירותים באצטלה של הפרטת הבנקים והחברות הממשלתיות; נמשך בהשתלטות על התקשורת והטלפוניה באצטלה של פתיחת השוק לתחרות; עבר ל"הפרטת" שרותי הרווחה, קרי התנערות ממחויבות המדינה לאזרחיה וצמיחת תופעות עמותות הגמ"ח ובתי התמחוי באצטלה של רפורמות כלכלית וקיצוצים בתקציב המדינה, וכלה בהתנערות ביטחונית והפרטת נושא האספקה וההצטיידות להן היינו עדים במהלך המלחמה האחרונה, כאשר חיילים פנו להוריהם ולעמותות כדי לקבל אפודים, שכפ"צים, מצפנים ועוד.
האיומים החיצוניים על קיומנו הולכים ומתעצמים, ובו בזמן פרשות שחיתות והטרדה מינית רודפות אחת את רעותה. האליטות מצויות בדחף חסר שליטה להגדיל את הנתח שלהן בעוגה.
נחשול המחאה המתגבר
העם בציון סובל במצוקתו ומחריש. האליטות בעסקים, בפוליטיקה ובתקשורת ממשיכות בחגיגת האטימות והגזלה, נוהגות כאילו המדינה היא רכושם הפרטי ואנחנו הווסאלים שלהן. הן אטומות לכללי הצדק והמוסר, אטומות לסבל האנושי, להורים המתייסרים, לדמעות הילדים והזקנים, אטומות אף לסכנות הביטחון המתעצמות.
לחגיגה הזאת הפריע נסראללה. סכנת המלחמה הקיומית עם איראן בשער, והיא מנערת את העם הנדרס ואת מנהיגיו הראויים. ניצני מחאה אמיתית נשמעים וגילויי רצון עז להביא לשינוי כיוון ושינוי המציאות החברתית, כלכלית וביטחונית בתוך החברה הישראלית פנימה. זהו תנאי הכרחי להתמודדות עם הסכנות המצויות על מפתן דלתנו מבחוץ.
אם יהיה צורך הציבור יהפוך את המדינה
"יש כסף במדינת ישראל. אין צורך בקיצוצים בתקציב המדינה", מהדהדת זעקתו של ח"כ אבישי ברוורמן, פרופ' לכלכלה שעשה שנים רבת בבנק העולמי ובקרן המטבע הבינלאומית בשיקום כלכלות כושלות. יש כסף, רק הוא מוזרם בקומבינות שונות למשפחות ההון.
המחאה הזו הנה מצווה חברתית, ועל כולנו, בני מעמד הביניים ומטה, לעלות לירושלים ברגל וברכב, לתת כתף למחאת המילואימניקים, למחאת משפחות השכול ואזרחי הצפון, לתרום להצלחת המחאה, שעשויה להסתיים בסדר חברתי חדש.