המפגש האלים של האיימיש עם העולם החדש
בני האיימיש מתנגדים לאלימות באופן מוחלט, אך הטבח בביה"ס העמיד אותם בפני המציאות הקשה. מיהי הכת הפוריטנית שכה מתרחקת מהמודרניות?
עבור בני האיימיש, האלימות אינה חלק מאורח החיים, אולם אתמול הם נתקלו בה באופן הקשה ביותר. צ'ארלס רוברטס, נהג משאית-חלב בן 32, הגיע לבית הספר של בני כת האיימיש בעיירה פרדייז שבפנסילבניה. אחרי ששלח את הבנים, העמיד 11 ילדות בנות 6 עד 13 כשפניהן ללוח וירה בהן מטווח קצר. שלוש נהרגו במקום ושתיים מתו מפצעיהן בהמשך. בתום מסע הירי, כאשר השוטרים עמדו לפרוץ לכיתה, רוברטס ירה בראשו ומת.
"אני לא יכול אפילו להתחיל לחשוב כיצד האירוע ישפיע על האנשים האלה", אמר סטיב סקוט, מומחה לכת האיימיש. "הם מאמינים שישו לימד שאנחנו לא מחזירים רע תמורת רע". הוא הסביר שגם באירוע כזה נותנים את הלחי השנייה.
חברי כת האיימיש הגיעו למחוז לנקסטר בפנסילבניה, שם התרחש הטבח אמש, בסביבות 1730. שורשי הכת היו חלק מהקהילה המנוניטית, אך התפצלו בסוף המאה ה-17 על רקע מחלוקות דתיות. לאחר הגיעם לפנסילבניה, התפשטו האיימיש למדינות נוספות, בהן אוהיו ואינדיאנה.

כרכרה של בני האיימיש
אי-פיצילום:
נראים כמו במאה ה-17
חברי הכת מנהלים חיים נפרדים מהחברה. הם לא משרתים בצבא, לא נושאים מספר של ביטוח לאומי ומסרבים לקבל כל סיוע ממשלתי. הם גם מגדלים את מזונם בעצמם ומסרבים לקבל כל מאפיין של מודרניות כמו חשמל, טלוויזיות, סרטים ואפילו כלי רכב.
מראם מזכיר את אנשי המאה ה-17. הגברים חובשים כובע רחב ולובשים ביריות ווסט. הם גם מגדלים זקן ארוך. הנשים לובשות שמלות ארוכות ומצנפות. בני הקהילה מדברים בניב גרמני שקרוי הולנדית של פנסילבניה או גרמנית של פנסילבניה.
כאשר מישהו עוזב את הקהילה, הקשרים עמו מנותקים לחלוטין, אפילו עם בני המשפחה. גם כאשר מישהו מצטרף
כאשר חבר קהילה מת, הוא נקבר בארון עץ. הנשים לובשות לבן והגברים לובשים שחור. הגופה נחנטת ללא איפור. ההלוויה נערכת בביתו של המת, שמועבר לבית הקברות על גבי כרכרת סוסים. פיוטים נקראים בטקס, אך אין כל שירה.
עם הזמן, גם הקהילה ניסתה להתאים עצמה מעט למצב. ישנם טלפונים מיוחדים, אך רק לצורכי חירום. ישנו שימוש בגנרטור כדי לקרר מקררי חלב על מנת שניתן יהיה למכור אותו לפי החוק. יש אפילו מי שלוקחים מוניות כדי להגיע למרכז העיר. אולם על דבר אחד אינם מתפשרים – אי הנכונות לקבל כל סוג של אלימות.