ח"כים בחיבוק ידיים
עו"ד גדעון פישר מסביר שאין לבוא בטענות אל קצב שלא התפטר אלא לח"כים שלא הדיחו אותו
על-פי חוק, היועץ המשפטי לממשלה אינו יכול לאלץ את הנשיא להתפטר או להשעות את עצמו, הוא יכול אך ורק להמליץ על כך. הסמכות להשיק מהלך של הדחה ניתנה אך ורק לכנסת. סמכות הדחת הנשיא אינה קלה ליישום ונדרש רוב נדיר של 90 חברי-כנסת. חברי הכנסת, על כל קשת המפלגות, יכלו להתאגד יחדיו ולשלוח את המסר, כי אין במדינת ישראל מקום לנשיא החשוד בעבירות כה חמורות.
בית המחוקקים יכול היה להבהיר, כי כאשר יש חשד לכתם כל-כך קשה, הרובץ על מוסד הנשיאות, הוא אינו שותק ואינו ממתין
למוצא פיו של בית המשפט העליון. הוא יכל להבהיר כי הוא באופן אקטיבי, מפעיל את הכלי החוקי שניתן בידיו, גם אם מדובר במהלך סבוך וחסר תקדים במדינת ישראל.
אין לבוא דווקא בטרוניות כלפי הנשיא, שכן לנשיא עומדת "חזקת החפות" ואין עליו כל חובה חוקית (להבדיל מחובה מוסרית) להתפטר או לדרוש את אישור הכנסת לנבצרות זמנית. ניתן אם רוצים, להפנות שאלות נוקבות לעבר הכנסת, אשר חרף הסמכות שניתנה בידיה, בחרה לשבת בחיבוק ידיים ולהשקיף מהצד על הסערה הציבורית שקמה.
גדעון פישר, הוא עורך דין פלילי ומומחה למשפט ציבורי