גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הביצה שהתחפשה מכה שנית

עמותת אנונימוס ממשיכה למחות נגד הטעיית הצרכנים ומפיצה אריזות ביצים חדשות, המותאמות למאבקה, תחת השם: "ביצת תנובה סופר אכזרית"

NRG מעריב | 15/11/2006 16:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עמותת אנונימוס ממשיכה את הקמפיין נגד הטעיית הצרכנים על גבי אריזות ביצים: הקונים במספר מכולות וסופרמרקטים בירושלים ותל-אביב נתקלו ב"אריזות החדשות" של תנובה (בגרסת אנונימוס) - ביצים "סופר אכזריות", בהן מתחייבת החברה ל"התעללות של 24 שעות ביממה" בתרנגולות.

במקום התרנגולת הנקייה והבריאה על מצע הקש באריזה המקורית, "דיגמנה" תרנגולת פגועה מאחורי סורגים, כשמקורה קטום, בטנה אדומה ונוצותיה שחוקות (תוצאה של ניסיונות נואשים לבצע "אמבטיית חול" על רשת תיל). לוגו "תנובה" נראה נוטף דם.

עוד מתגאה האריזה ה"חדשה" בשורה של דברים הכלולים במוצר, לפי טענות העמותה, ומסומנים ב"וי": הרג אפרוחים, שנראים גם ברקע, כתזכורת לארבעה מיליוני האפרוחים הזכרים שמושמדים מדי שנה בשיטות זוועה (חנק, מעיכה, רעב, קור, חשמול) לאחר בקיעתם בתעשיית הביצים הישראלית, חיתוך מקור, הרעבה, שננקטת לאחר שנה של הטלה במשך שבועיים במטרה לגרום הלם לתרנגולות, כדי שיחזרו להטיל בקצב מוגבר, ציפוף וחישמול, הדרך בה מוצאות להורג מרבית התרנגולות, לאחר שקצב הטלתן שוב פוחת, ולאחר שנתלשו באלימות רבה מכלוביהן (הן הרי לא משמשות למאכל אדם) תוך שבירת עצמות לכשליש מהן.

לצפייה על הסרטון שהוכן על ידי אנונימוס, ליחצו על כפתור ה-PLAY
שקר התמונות הפסטורליות

השנה הושג בארה"ב הישג חשוב נגד הטעיית צרכנים על גבי אריזות ביצים, הרלוונטי גם לישראל, כשוועדת המסחר הפדרלית החליטה לאסור על פרסום ממנו משתמע כי התרנגולות זוכות לטיפול נאות. לטענת הקמפיין של אנונימוס, ההטעיה בישראל חמורה מזו שנאסרה בארה"ב, משום שהיא חסרת כל בסיס – בארה"ב הם לפחות התבססו על נהלים להפחתת הסבל ומנגנוני פיקוח; וגם כי ההטעיה בוטה יותר: האריזות בישראל מציגות תרנגולות חופשיות בשדה או על קיני קש, בלי זכר לכלובים (או למכונות קיטום, חישמול ומעיכה).

באנונימוס טוענים כי אם ההבטחה האמריקאית ל"דאגה" לתרנגולות

("care") היא מטעה, וודאי שהצהרות כמו "שם מתפנקות להן התרנגולות המאושרות שלנו הנהנות מתזונה בריאה ומאוזנת ומשקט ושלווה פסטורליים שניתן למצוא רק בגליל" ("ביצי הגליל") הן מטעות בעליל.

אלון קס, ממובילי הקמפיין אומר כי מדובר בפעולה סמלית שנועדה להמחיש את השקר שבפרסום. "נראה שתנובה לא מחמיצה הזדמנות לשקר – כמו שניסתה להסתיר את הסיליקון בחלב ואת הזיהומים בעוף, גם כאן היא מציגה תרנגולות מאושרות ונקיות על קש, בעוד שהתרנגולות האמיתיות בלולי תנובה סובלות מתנאי זוועה, מהרעבה ומהשחתת איברים, דברים שהוצאו מחוץ לחוק במדינות נאורות.

"אנו לא דורשים מתנובה שתאמץ את האריזות שאנחנו עיצבנו, שחושפות את כל הרוע של תעשיית הביצים. אנו אפילו לא נאבקים בהסתרת ההתעללות, אלא רק בשקר של התמונות הפסטורליות. כפי שהוכיח סקר 'מאגר מוחות', 61 אחוז מצרכני 'ביצה סופר טריה' מוטעים לחשוב שהם קונים ביצים מתרנגולות שגדלו בתנאים טובים".

מחברת תנובה נמסר בתגובה כי החברה אינה עוסקת בגידול עופות. "כל הביצים המשווקות על ידי תנובה נרכשות ממגדלים מורשים בלבד. המגדלים עובדים לפי כל התקנים של משרדי החקלאות והבריאות ונתונים לביקורות שוטפות שלהם. כל הביצים עוברות דרך מכוני המיון המתקדמים וממוינות בקפדנות כולל ביקורת איכות ושיקוף. הכנסת שמה של תנובה ולוגו החברה למאבק שמנהלים ארגוני בעלי החיים מהווה שימוש ציני ולא עניני בשמה של החברה ובמוניטין שלה".

אנונימוס
קמפיין הביצים אנונימוס
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים