גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


סאלח שבתי מודל 2006

הפס הראשון שהניח רה"מ ברכבת הקלה בי-ם פונה לאחר הטקס. רק בעוד 3 שבועות יחלו עבודות הבניה

אפרת זמר, מעריב | 8/12/2006 8:27 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רק לפני שבועיים צולם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כשהוא מניח יחד עם ראש עיריית ירושלים את הפסים הראשונים למסילת הרכבת הקלה בבירה. אלא שעכשיו מתברר שזמן קצר אחרי הטקס החגיגי, אולי בהשראת הסרט סאלח שבתי, הוסרו הפסים. הם בכלל אינם קשורים למסילה המתוכננת.

אפילו את חוזה המדינה, הרצל, גייסו מארגני טקס הנחת מסילת הרכבת הקלה בירושלים. "הפרויקט שלכבודו התכנסנו היום - הנחת האבן הראשונה למסילה, זו המסילה לקו הראשון בלבד", הצהיר אולמרט בנאומו, רגע לפני שהפשיל שרוולים והניח את אבן המסילה במקומה. באירוע שהוגדר היסטורי, השתתפו גם שר התחבורה שאול מופז, שר האוצר אברהם הירשזון, ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי ובכירים נוספים. התחושה היתה שעם הנחת הפסים הראשונים בשדרות הרצל בירושלים, אפשר כבר לחוש את שקשוקה המתקרב של הרכבת הקלה בבירה.

הטקס החגיגי בא לסמל את סיומן של ארבע שנות עבודות תשתית בהיקף של מיליוני שקלים, ואת העברת הרכבת לשלבים מעשיים ומתקדמים יותר. תהליך הנחת המסילות צפוי להימשך כ-16 חודשים . אלא שהיום מתברר שהאירוע המתוקשר היה בעיקר מיצג יפה לעיני הבכירים ולעדשות המצלמות. בפועל, זמן קצר לאחר הטקס נלקחו הפסים, שכלל לא ישמשו את הרכבת האמיתית, מפני שהתשתית עוד לא היתה מוכנה.

גורמים המעורבים בפרויקט הביעו תמיהה על קיום הטקס מבלי שהזכיינים היו מוכנים להניח פסים. הגורמים הביעו חשש כי מדובר בדוגמה הממחישה את העיכובים בביצוע העבודות. הנסיעה הראשונה ברכבת מיועדת כיום להתבצע רק בינואר 2009. הרכבת הקלה היא פרויקט רחב היקף של "צוות אב לתחבורה", במטרה לשפר באופן משמעותי את החיים בירושלים. הזכיינית שנבחרה ליישום העבודות היא חברת "סיטיפס".
"כשהעבודה תחל - נקרא לכם"

מחברת "סיטיפס" נמסר בתגובה כי "הפס הראשון של המסילות, שאותו הניחו ראש הממשלה, שרי האוצר והתחבורה, ראש העיר ירושלים ויושב ראש סיטיפס, הוא סמלי לתחילת עבודות הנחת המסילות של הרכבת הקלה בירושלים. כפי שהוצג בטקס, המכונה החדישה "הפי-טראק", שיוצרה במיוחד בצרפת לצורך הנחת התושבות של המסילות, עובדת על מקטעים של כ-120 מטרים בכל יום וברצף.


 
בחברה ביקשו להדגיש כי "בטקס הודגמה בפני ראש הממשלה והמוזמנים פעולת המכונה, והונח באופן סמלי פס באורך של כשלושה מטרים עם שלוש תושבות להדגים את הפעולה. קבוצת סיטיפס מכינה את השטח בשדרות הרצל, ובעוד כשבועיים-שלושה תחל העבודה הממוכנת של הנחת המסילות בציר הרצל. כשזה יקרה - נקרא לכם. היה ברור שהפס שנסגר בטקס לא יישאר במקומו".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים