הח"כ לשעבר הורשע במרמה
עופר חוגי שייצג את ש"ס בכנסת ה-15 הורשע בזיוף ובמרמה בעת שכיהן כמנכ"ל רשת חינוך חרדית

עופר חוגי צילום מתוך אתר הכנסת
חוגי כיהן בין השנים 1997 ל-1999 כמנכ"ל רשת "מעיין החינוך התורני" – רשת עמותות למטרות חינוך שנוסדה על ידי ש"ס וכוללת בתוכה ישיבות, בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום. במסגרת תפקידו, היה חוגי האחראי העיקרי להפעלתה וניהולה של העמותה.
כתב האישום ייחס לחוגי, עוזרו ויד ימינו של הרב אלבז (שבימים אלה עומד לדין בפרשה אחרת), ארבעה אישומים שונים בעבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף ורישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה. בין היתר, הוא הואשם בכך שבמסגרת פעילות העמותה הוא קיבל מהמדינה, במרמה, מיליוני שקלים. זאת בעקבות מצגי שווא שהציג בפני משרד החינוך והתרבות ובפני משרד העבודה והרווחה.
חוגי הורשע בגניבת כשלושה מיליון שקל משני המשרדים, אך זוכה בסופו של דבר מהאישום שייחס לו הצגת מצגי שווא לצורך השגת תקציבים בסך 200 אלף שקל עבור שיפוץ אחד ממוסדות החינוך של הרשת.
הציג מצגי שווא כדי לזכות בתקציבים
בפרקליטות הביעו סיפוק מהכרעת הדין. עו"ד אורי קור, שייצג את הפרקליטות אמר כי "אנחנו מביעים סיפוק מהחלטת בית המשפט שקיבל למעשה את עמדתנו והאשים את חוגי בשני אישומים מרכזיים של גניבת מיליוני שקלים מקופת המדינה במשך שנתיים". קור הוסיף כי בכוונת הפרקליטות לדרוש להטיל על חוגי עונש מאסר בפועל.
בין היתר, הואשם חוגי כי במהלך החודשים יוני עד דצמבר 1998 הוא הציג מצגי שווא בפני משרד העבודה והרווחה, לפיהם נעשות פעילויות להקמת והפעלת מכללה טכנולוגית וזאת כדי לזכות בתקצוב ממשרד העבודה והרווחה. על פי כתב האישום, הוא דאג להעביר למשרד העבודה והרווחה רשימה פיקטיבית של מורים שאמורים ללמד במכללה, ורשימה פיקטיבית
של תלמידים שאמורים ללמוד בה.
בנוסף, הוא הציג בפני נציגי המשרד מבנה שאמור לשמש כביכול ללימודים במכללה והמשיך במצגי השווא, לפיהם מתקיימים לימודים טכנולוגיים במכללה. כשעלה ספק לגבי קיומה של המכללה, דאג חוגי להעביר מדי חודש יומנים ממוחשבים בהם סומנה כביכול נוכחות התלמידים במכללה. בכתב האישום נכתב כי על סמך מצגי השווא שיצר חוגי, העביר משרד העבודה והרווחה במהלך שנת הלימודים תשנ"ט למכללה הטכנולוגית סכום של כמיליון שקל.
בנוסף, הוא הואשם כי כדי לזכות בהקצבות להסעות עבור מוסדות החינוך של הרשת המפוזרים ברחבי הארץ, הוא דאג להעביר רשימות תלמידים מזויפות, בהן הגדיל את מספר התלמידים הזכאים להסעה.