השיט בספינת התענוגות הפך לסיוט
"ישנו במסדרונות, עברנו השפלות, בשירותים לא היו מים"- אלו הן רק חלק מתלונותיהם של נוסעים שיצאו לשיט על סיפון "הנסיכה". ההנהלה: הרוב היו מרוצים
עונת ההפלגות מישראל החלה לפני כחודשיים, ותימשך עד סוף אוקטובר. ההפלגה המדוברת נערכה במסלול קבוע של חברת "כספי הפלגות", המפעילה את "הנסיכה", שנחשבת לגדולה בין האוניות המציעות דילים מנמל אשדוד וחזרה ומכילה כ-500 חדרים. העלות המוערכת של החבילה היא כ-350 דולר, בכפוף לרמת הביקושים, והיא כוללת אירוח מלא על הספינה וירידה לחופים.
אלא שהשיט השגרתי לא היה כל כך "חווייתי" עבור נוסעי ההפלגה של יום חמישי שעבר. "בשלב מסוים היינו מוכנים לרדת מהספינה", מוסיף ר'. " ביקשנו שיממנו לנו כרטיסי טיסה חזרה מקפריסין, כי לא היה שום טעם להמשיך בהפלגה. אמרו לנו שאם נרד מהאוניה ולא נחזור במועד - הספינה תפליג, והדרכונים שלנו, שהיו כל הזמן אצל הצוות, יחכו לנו בתחנת המשטרה הקרובה".
לדברי ר', "התנהגו אלינו כמו אל בהמות, והרגשנו כמו אסירים. יש לי יותר מ-50 חתימות של אנשים שמבקשים למחות על העוול שנגרם לנו. הכי הפריע לי זה שכשנכנסו לקזינו - דווקא שם המזגן עבד מעולה. איפה שאנשים מפסידים כסף אז מתאים להם שהמזגנים יעבדו, איפה שלא, כבר לא אכפת להם".
"רוב הלקוחות דווקא היו מרוצים"
נוסע נוסף שיצא אף הוא מאוכזב מן ההפלגה אישר את העובדות, והוסיף כי בכוונתו לפנות ישירות אל החברה בבקשה לפיצוי הולם ומיידי. אם לא ייענו לדרישותיו, הוא אף מוכן לפנות לעורך דין שיטפל בפרשה מטעמו.
מנכ"ל "כספי הפלגות", יובל כספי, אמר בתגובה לטענות הנוסעים כי מדובר בתלונות חמורות, אך הוסיף: "בכל הפלגה הנוהל הוא שהצוות אוסף את הדרכונים ונותן למפליגים כרטיסי מעבר למדינות השונות. ביום שישי, לפני שהספינה הגיעה לטורקיה, אכן הורדנו את עוצמת המזגנים בכמחצית עקב צורך טכני, אבל כשהפלגנו חזרה הם שבו לעבוד בצורה תקינה. ההפחתה בעוצמת המזגנים היתה זהה בכל המקומות. אם יש אנשים שחשים נפגעים בצורה זו או אחרת, הנוהל הוא שיפנו אלינו ואנחנו נברר את התלונה. ברור שעניין
המזגנים פגע בהנאת המפליגים, אבל רוב הלקוחות היו די מרוצים".
ההפלגה ב"הנסיכה" היא לא הקרוז היחיד שבמהלכו נתגלו תנאי מציאות שהקשו את ההנאה. בני הזוג אלה ולאון אולנדר מבאר-שבע, שהשתתפו בקרוז של חברת הספנות כספי, עלו אף הם שמחים לאוניית החלומות, אך לטענת בני הזוג, במהלך כמה ימים בהפלגה אירעו מספר תקלות.
"לא יכולנו להתקלח, לא להוריד את המים בשירותים ולא לשטוף פנים וידיים, כי לא היו מים באונייה", קובל אולנדר בתביעת פיצויים בסכום של 10,000 שקל שהגיש לבית המשפט בבאר-שבע. "זה היה ממש סיוט. היינו צריכים לקנות מים מינרלים כדי לא להתייבש. את המצעים לא החליפו במשך ארבעה ימים. זה היה סבל, ולא נופש חלומי". חברת כספי הפלגות קרוז טרם הגישה כתב הגנה.