גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


נתיבי איילון נקיים מפרסומות

הנוסעים בנתיבי איילון הבוקר יכולים היו לראות את שלטי הפרסום המוכרים להם מכוסים ביריעות שחורות ואטומות. בימים הקרובים יוסרו השלטים לחלוטין ונוכל כולנו להינות מנוף נקי מפרסומות

נועה בגון | 1/1/2008 13:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לא חשבנו שזה יקרה. לא האמנו שנראה את שלטי החוצות לצידי הדרכים בישראל מוסרים ומפנים מקומם לנוף הנקי. והנה, אמש בחצות נכנסה לתוקפה הוראת בית המשפט, שקיבל את העתירה להסרת השלטים שהוגשה לפני כשנה.

כפי שדיווחנו לא פעם, החוק בישראל קובע כי זה לא חוקי להציב שלטי פרסום לצידי הדרכים הבין-עירוניות עקב הסכנה להסחת דעתם של הנהגים. במהלך השנה האחרונה ועד אתמול בבוקר ניסו חברות הפרסום לדחות את רוע הגזרה ולהפעיל לובי לשינויי החקיקה.

ח''כ מרציאנו (עבודה) הגיש הצעה לשינוי החוק, הזירה סערה, ועדת השרים לענייני כלכלה לא קיבלה את הצעת החוק וועדת הכלכלה דחתה את הדיון כיוון שמשרד התחבורה מצידו עוד לא גיבש את עמדתו.

הסאגה הארוכה לא הסתיימה אך לפחות בינתיים הונחו המפרסמים להסיר את שלטי החוצות ואמש כבר אפשר היה לראות את הכיסוי על השלטים.

המפרסמים עצמם, מן הסתם, לא מרוצים מכל הסיפור. גיא ברעם, מבעלי פרסום החוצות ''ברעם'' מספר למעריב שזה יום עצוב עבורו ועבור החברה. ''אבל אני אופטימי ומקווה שהעניין יעלה להצבעה נוספת ושהחוק הטיפיש שלא רלוונטי לזמן שלנו, יוסר מסדר היום''.

מי שעברו היום בנתיבי איילון וצומת גלילות יכול היה לראות את השלטים מכוסים היטב (יותר או פחות) ואת המסרים הפרסומיים באמצע הדרך - נעלמים.
היום שאחרי: שלטים עם שמיכות. צילום: אריק סולטן
היום שאחרי: שלטים עם שמיכות. צילום: אריק סולטן אריק סולטן
עצים במקום שלטים

בתוך כך התבשרנו כי מפלגת הירוקים תגיש בקרוב למועצת עיריית תל אביב הצעה לפיה ינטעו עצים לאורך כל נתיבי איילון בשביל הנוף ובשביל הבריאות.

''מוכח כי, לעצים הנשתלים במאסה קריטית, תהיה השפעה מיקרואקלימית: הורדת טמפרטורת האוויר והקרקע, בנוסף להצללה, בלימה אקוסטית, יצירת גיוון ביולוגי, ייצוב הקרקע ומניעת ארוזיה'',  אומרים במפלגה ומוסיפים כי ''אספקטים אלו חשובים במיוחד בסביבה עירונית, אשר רמת זיהום האוויר בה חמור במיוחד. דווקא בעיר, במקורות זיהום מקומיים, פעולת נטיעת העצים תהיה יעילה ביותר, זולה וכמובן אסתטית''. 

עוד הם מספרים על מחקר באוניברסיטת לנססטר בבריטניה שמיפה מינים של עצים מקומיים ויעילותם בצמצום הזיהום וגם בארה"ב, בוצע מיפוי דומה של עצים מקומיים וגובש תקנון רשמי, הממליץ לרשויות ערי ארה"ב ואדריכלי הנוף על דרכים לההתמודדות עם בעיות זיהום האויר בעזרת שתילת עצים.

באזורים שונים של העיר סאו-פאולו בברזיל נמדדו הפרשי טמפרטורות של  C  °7. התברר, כי השוני בין אזורים מרובי צמחיה (לרוב שרידי צמחיה טבעית של המקום)

מול העדר מוחלט בעצים בשכונות אחרות, הוא הגורם האחראי להפרש הרב בעומסי החום. 

את הנתונים הללו יש להעתיק גם לבעיות פליטת מזהמי רכבים במטרופולין תל אביב. בנתיבי איילון החוצים את תל אביב עוברים מדי יום כ- 600 אלף כלי רכב, הפולטים טונות פחמן דו חמצני ואחראים להתחממות מקומית של °3. הבעיה מחמירה בגדה המזרחית של האיילון אליה מונע הזיהום על ידי רוח מערבית ברוב ימות השנה. 

הירוקים מגבשים בימים אלה תוכנית ליעור אינטנסיבי של נתיבי איילון במטרה למזער את הפגיעה בבריאות ובאיכות החיים של התושבים והעוברים ושבים.

עוד הם מוסיפים כי בשל מורכבות ורגישות במיקום הנטיעה (סמיכות לקוי רכבת, מבנים, צירי תחבורה ותעלת המים) ישנה חשיבות מכרעת בבחירת העצים: עמידות לזיהום, מבנה השורשים, מהירות גדילה, אורך חיים, שילוב הזנים וכו'. 

זוהי הודעה מעודדת מאחר ונראה כי כשנשתלו שדרות הדקלים במהלך השנה האחרונה ברחובות תל-אביב לא נלקחו בחשבון כל האספקטים הנדרשים, שכן עץ דקל אינו עושה צל בסביבתו ומעבר לזה, הגזע שלו מתחמם ומחמם את הסביבה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים