נפטר הרמטכ"ל לשעבר משה לוי
בגיל 72 מת "מוישה וחצי", שצנח במיתלה, וכרמטכ"ל סיים את מלחמת לבנון הראשונה
משה לוי נולד ב-1936 בתל-אביב למשפחת עולים מעיראק, ולמד בבית הספר היסודי "ביאליק" בעיר. הוא התגייס לצה"ל בשנת 1954, והיה לרמטכ"ל הראשון ששירותו הצבאי החל בצה"ל, ולא באחד מארגוני ההגנה שפעלו לפני הקמתו. הוא גויס תחילה לחטיבת גולני, ועבר בהמשך שירותו לחטיבת הצנחנים, אליה השתייך רוב תקופת שירותו.
במהלך שירותו הצבאי קיבל את הכינוי "מוישה וחצי" בשל גובהו הרם. האגדה מספרת כי את הכינוי טבע רפאל ("רפול") איתן, באופן בלתי צפוי: במהלך אחד המבצעים עליהם פיקד איתן, הוא קרא ללוי ולאדם נוסף שעמד לידו. האדם השני היה נמוך ביותר, ורפול קרא לשניהם, "מוישה וחצי".
כשנתיים לאחר שהתגייס, במהלך מבצע קדש ב-1956, שימש לוי כקצין המבצעים של גדוד 890, והשתתף בצניחה המיתולוגית במעבר המיתלה. בשנים 1968-1966 היה מפקדו של בית-הספר לצניחה ולוחמה זעירה. לאחר מכן התמנה למפקד חטיבת הבקעה, בתקופה סוערת מבחינת פעילות מבצעית של מרדפים אחרי מחבלים שהסתננו משטח ירדן, בהם השתתף באופן אישי. תפקידו הבא היה אלוף פיקוד מרכז בשנים 1977 עד 1981.
בתום תפקיד זה מונה לסגנו של הרמטכ"ל דאז, רפאל איתן, עד שהחליף אותו כרמטכ"ל ה-12 בשנת 1983, כשהוא בן 47. ראשית כהונתו של לוי, שנמשכה עד 1987, עמדה בסימן סיום מלחמת שלום הגליל. לקראת הפסקת האש פיקד לוי, על פי הוראת הדרג המדיני, על הסגת כוחות צה"ל אל עבר הרי השוף.
לוי הקים את מפקדת חילות השדה, שבסיסה הוקם באזור הדרום, סמוך לאשקלון. מפקדת חילות השדה, אשר הפכה עם השנים למפקדת זרועות היבשה (מז"י), היא מטה הגג של כל חילות היבשה, בהם חיל הרגלים, השריון, התותחנים וההנדסה.
לקראת סיום כהונתו
לוי סיים את תפקידו כרמטכ"ל ב-19 באפריל 1987. בהתאם לגישתו במהלך כהונתו כרמטכ"ל א-פוליטי, לא פנה לוי עם שחרורו לפוליטיקה כמרבית קודמיו וממשיכיו, אלא לעבודה בקיבוץ ולשוק הפרטי.
על אף שנולד וגדל בתל-אביב, בחר לוי לחיות את חייו כחבר קיבוץ בית-אלפא, עם אשתו רעיה וחמשת ילדיו.
גם במהלך שנותיו בקיבוץ המשיך לוי לקחת חלק באורח החיים הציבורי. לאחר שפציעות שונות מנעו ממנו את עבודת האדמה אשר כה אהב בקיבוץ, מונה לוי ב-1996 לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת "חוצה ישראל", החברה שהקימה הממשלה לבחירת הזכיינית אשר תפעיל את כביש האגרה הראשון בארץ, כביש 6.
כיו"ר חברת "חוצה ישראל" היה לוי שותף בכיר לבחירת הזכיינית המפעילה את הכביש, "דרך ארץ". לאורך כל תקופת כהונתו נתקלו לוי וחברת "חוצה ישראל" במתנגדים רבים לכביש האגרה. המוחים, אשר יצאו לא אחת בהפגנות, טענו כי הכביש יגרום לנזק סביבתי בלתי הפיך, יעודד את התחבורה הפרטית, יפגע בשטחים פתוחים ואף יעמיק את הפערים הכלכליים, בעקבות היותו כביש אגרה שהנסיעה בו כרוכה בתשלום.