גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


אופניים זה הכי סביבתי

החוק לעידוד תחבורת אופניים צפוי לעלות לדיון בוועדת השרים. מאות רוכבים יכבשו את רחובות תל אביב למען קידום החוק ואישורו

בילי פרנקל | 27/5/2008 19:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאות רוכבי אופניים ורולרבליידס ישתלטו הלילה על רחובות תל אביב.

היום (ג') ב- 22:00 ייפגשו מאות חברי הרולרס לסיבוב השבועי הקבוע, אלא שהפעם יצטרפו אליהם רוכבי אופניים רבים (ואתם?), יחד יתגלגלו למען קידום חוק עידוד רכיבה על אופיים.
 
אופניים. ברחוב, בים ובכל מקום
אופניים. ברחוב, בים ובכל מקום צילום: רויטרס

ביום ראשון הקרוב תעלה הצעת החוק לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, כך שרוכבים מקצועיים וחובבים, פעילי סביבה וחברה (אופניים זה שיוויוני) ישתדלו להשמיע קול גדול במהלך הימים הקרובים.

שלושים ארגונים חתמו על מכתב תמיכה בהצעת החוק, שנשלח הבוקר (ג') אל חברי הוועדה. בין הארגונים ששלחו את המכתב נמנים אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע, מגמה ירוקה, שתי"ל, הקואליציה לבריאות הציבור וישראל בשביל אופניים.

את הצעת החוק יזמו ראשי השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת: ח"כ ד''ר דב חנין (חד"ש) וח"כ הרב מיכאל מלכיאור (העבודה- מימד) ומעטות ההצעות הזוכות לתמיכה פרלמנטרית רחבה כל כך. 71 חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית הביעו תמיכתם.
של מי האחריות הזאת בכלל?

החוק נועד לתת מענה רחב ומקיף בנושא תחבורת האופניים וכולל בין השאר הקצאת תקציבים לפיתוח שבילי אופניים בערים, הסדרת העלאת האופניים לרכבת, יצירת תמריצים כלכליים לעידוד תחבורת אופניים, עידוד בניית מקומות חניה ואפילו מלתחות במקומות עבודה גדולים ועוד.

ולא מדובר רק בנוחות והסדרת תקנות עם הרכבת, הדרך הנכונה להגן על רוכבי האופניים מפגיעות ראש היא להגן עליהם מפגיעות בכלל. וזאת אפשר יהיה לעשות לאחר שיעבור החוק.

בינתיים, חובות כמו חוק הקסדה או ההצעה החדשה ללבוש אפוד זוהר בלילה,

מטילות את האחריות לביטחונם של הרוכבים על עצמם, אבל האמת היא, שלא קסדה ולא אפוד יקנו לרוכבים ביטחון אמיתי בדרכים.

מה שכן יגן על הרוכבים הוא יצירת שבילים מסודרים וייעודיים לאופניים, שיאפשרו נסיעה בטוחה, רציפה ונטולת היתקלויות עם הולכי רגל, תמרורים, עמודי חשמל, עצים, דוכנים של מפעל הפיס, שולחנות בתי הקפה (כמו ברח' אבן גבירול בתל אביב) או עם קטיעה פתאומית של השביל לטובת כביש שחוצה אותו. בשביל שזה יקרה, צריך לחוקק חוקים ותקנות לפתוח את הכיס להשקעות בתשתיות הנדרשות.

לרכב החוצה מהמערה

וכאמור, כולם בעד קידום החוק ואישורו:
"קיום החוק, בסופו של דבר, יביא להפחתת הגודש בדרכים ולצמצום זיהום האוויר והתלות בדלקים", מסבירה עו"ד ציפי איסר-איציק, מנכ"ל עמותת אדם טבע ודין.

לדברי יזהר רשף, מנכ"ל הקואליציה לבריאות הציבור, החוק יאפשר למדינה למצוא "תחליף פשוט להשקעות מיותרות, וזאת בסכומים כספיים נמוכים בהרבה, כמעט שוליים בהשוואה לסכומים הנדרשים להשקעות בתחבורה על בסיס כלי רכב".

"רכיבה על אופניים בעיר טובה לרוכב, להולך הרגל, לנהג, לאיכות החיים בעיר, למדינה, ואפילו לכדור הארץ", מכריז גיל יעקב, מנכ"ל מגמה ירוקה. "כל שנותר לממשלה הוא לעשות את המקובל ככבר במדינות רבות בעולם: לבנות שבילים מוגנים, על המדרכה ולא על הכביש וליצור ביניהם ברצף''.

יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת "ישראל בשביל אופניים, קרא לממשלה "לצאת מהמערה" בה החליטו לקדם את הנושאים הסביבתיים ולהצטרף ל- 71 חברי הכנסת שהביעו תמיכה בהצעת החוק, לארגונים הסביבתיים והחברתיים ולציבור כולו, ולתמוך גם הם בחוק לעידוד תחבורת אופניים.

הערב (ג') בשעה 22:00 יתכנסו התומכים בחוק ויכבשו את תל אביב ברכיבה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים