אולמרט: מי שטובח בנו לא יקבל הטבות מהמדינה
בנאום בכנס קיסריה, התייחס רה"מ לקריאות להריסת בית המחבל שביצע הפיגוע בי-ם, ולשלילת זכויות ממשפחתו. "אם צריך להרוס בתים - להרוס, ואם צריך להפסיק הטבות סוציאליות - להפסיק", אמר אולמרט. "השקענו מיליארדים בגדר, אבל היא לא יכולה לתת מענה לטרור שיוצא מהאוכלוסיה שחיה בקרבנו"

"השקענו מיליארדים בבניית גדר", אמר אולמרט. "אבל מתברר שהגדר יכולה למנוע חדירה, אבל לא יכולה לתת מענה לטרור בקרב האוכלוסיה שחיה בתוכנו".
בנושא שלילת זכויותיה של משפחת המחבל, אמר אולרמט: "לא יכול להיות שיטבחו בנו ויקבלו את כל ההטבות הסוציאליות שהמדינה מעניקה. יש ליזום במהרה שינויי חקיקה, כדי להביא לכך שיהיה שינוי ממשי, מעבר למאמצי הביטחון שצריך לנקוט, כדי להביא להסרת איום הטרור מעבר למאמצים המדיניים".
אולמרט התייחס בדבריו גם למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל לסוריה. "אני חושב ששני המשאים והמתנים האלה, יש בהם בהחלט בעיות גדולות, ואפשר להתקדם בהם באופן משמעותי אם מדינת ישראל תבין מהם הגבולות הנכונים של חייה", אמר. "בכלל, הבעיה הכי קשה של מדינת ישראל היא שאין לה גבולות. אני לא מתייחס רק לגבולות הפיזיים גם לגבולות הכלכליים.
"אני חושב שתהליך מדיני שבסופו של דבר יביא להגדרה של גבולות קבע ידועים מוסכמים על הקהילה הבינלאומית. גם אם תוכן השלום לא יושלם במהלך מהיר, כי כל אחד מבין שהיישום הוא מורכב,
אולמרט הוסיף: "לא רבים מבינים למה אנחנו מתעקשים על הנוסחה של מדינה יהודית. מדינה על בסיס אתני דתי זה לא הרעיון הכי פופולרי בעולם. אם נחכה יותר מדי לא יהיה פרטנר לנהל משא ומתן ולא תהיה קהילה בינלאומית שתהיה מוכנה להילחם על עצם קיומנו".
בנושא המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שלח אולמרטו מסר מעודד. "הפערים בנינו לבין הפלסטינים אינם כמו שהיו", אמר אולמרט. "שלוש סוגיות: גבולות, פליטים והסדרי ביטחון, אם נפתור את הסוגיות הללו, נוכל להגיע לדיון על ירושלים, שהסכמנו לדחות אותו".
גם בנושא המשא ומתן עם סוריה נשמע אולמרט מעודד. "הבעיות עם הסורים הם פחות מורכבות מכפי שנדמה", אמר אולמרט. אני חושב שזה כן נכון להודיע שאם יהיה מסחר וגבולות פתוחים ועוד, אז סוריה לא תהיה מה שהיא.
"יותר מזה אני לא הייתי רוצה להגיד בעת שאנחנו מנהלים מומ אבל המשמעות האסטרטגית היא כזו שאי אפשר להתעלם ממנה. אם נגיע לשלום יהיו לנו את כל התנאים להתפתח מבחינה כלכלית".