חיל האוויר: היסטוריה של תאונות אוויריות
במשך השנים התמודד צה"ל עם לא מעט תאונות כלי טיס. מאסון הנ"ד ואסון המסוקים, ועד לתאונות במהלך אימונים ותאונות מלחמת לבנון השנייה
- הותר לפרסום: קצין וחייל נהרגו בהתרסקות מטוס חיה"א בדרום

שני מסוקי אפאצ'י נוספים התנגשו במהלך המלחמה סמוך לרמות נפתלי. המסוקים, שהמתינו באורות כבויים לאישור כניסה לתקיפה בשטח לבנון, חגו במעגלי המתנה, כאשר בשלב מסוים אירעה התנגשות, והרוטור של אחד המסוקים חדל לגמרי לפעול. בתאונה נהרג קצין צה"ל, רס"ן רן יהושע-כוכבא, חייל נוסף נפצע קשה בתאונה, אחד בינוני ואחד קל.
ב-12 באוגוסט 2006 נהרגו חמישה אנשי צוות אוויר כאשר מסוק ישראלי הופל הלילה בכפר יאטר בדרום לבנון, לאחר שככל הנראה נורו לעברו טילי נ"ט. קצין בכיר בחיל האוויר סיפר לאחר האירוע: "מסוק נפגע לאחר שהתרומם. המסוק נפגע מאש שנורתה מהקרקע, ונפל".
בחודש נובמבר 2006 נפצעו קל מדריך וחניך בקורס טיס, לאחר שמטוס הצוקית אותו הטיסו התנגש בדורבן ונפגע. במהלך אימון של פרחי טיס בבסיס חיל האוויר נבטים שבנגב, החל מטוס הצוקית לנחות על המסלול. במהלך הנחיתה התנגש המטוס בדורבן שחצה את המסלול. בשל חשש מהתרסקות, המריא המטוס שנית, כדי לוודא שגלגליו תקינים.
במהלך הבדיקה באוויר התברר כי קיימת תקלה
בבדיקה רפואית ראשונית שנערכה בשטח, התברר כי הם סובלים משריטות וחבלות קלות בלבד, והם הועברו להמשך טיפול רפואי בסורוקה. חיל-האוויר הקים צוות בדיקה לבחינת נסיבות האירוע.
לפני 30 שנים ידעה ישראל את אחד האסונות האוויריים הקשים ביותר אי פעם, בו נהרגו 44 לוחמים ועשרה אנשי צוות אוויר.
באסון הנ"ד, שנקרא על שם 54 הנספים, התרסק מסוק יסעור בבקעת הירדן, בסמוך לכפר עוג'א א-תחתא. המסוק השתתף בתרגיל של חטיבת הצנחנים שנערך בבקעה, ובמהלך ההמראה פגע המסוק בצלע הר כתוצאה מטעות אנוש.
ממסקנות ועדת החקירה שהוקמה בעקבות האסון, נקבע כי מספר הנוסעים במסוק מסוג יסעור יוגבל ל-33 אנשים, ושלושה אנשי צוות.