חדרה - העיר המסוכנת בארץ עבור הולכי רגל

מנתוני עמותת אור ירוק עולה שמתחילת השנה נהרגו 127 הולכי רגל בארץ, כשבחדרה ממוצע ההרוגים הכי גבוה. עכו שניה ואחריה עראבה

nrg מעריב | 4/11/2008 15:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חדרה היא העיר המסוכנת ביותר להולכי רגל – כך חשף דירוג הערים המסוכנות להולכי רגל של עמותת אור ירוק שהתפרסם היום (ג'). הדירוג מבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שנאספו לאורך שבעת החודשים הראשונים של השנה.
תאונת דרכים בחדרה.
תאונת דרכים בחדרה. צילום ארכיון: קובי ארז ורפאל סלמון


בהתאם לדירוג זה, נפגעו בחדרה באופן חמור (פצועים קשה והרוגים) 1.93 הולכי רגל לכל 10,000 תושבים. במקום השני ניצבת העיר עכו, עם 1.74 הרוגים ופצועים קשה ל-10,000 תושבים, ולמקום השלישי העפילה עראבה עם 1.44 נפגעים חמורים.

מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר נהרגו 365 אנשים בתאונות דרכים, 35% מתוכם הולכי רגל, רובם בתחום העירוני. מהנתונים עולה כי 127 הולכי רגל שנהרגו השנה מהווים עלייה של 11.5% לעומת השנה שעברה, אז נהרגו במהלך תקופה זו 114 הולכי רגל.
37.6% מהולכי הרגל שנהרגו - לא יהודים

כמו כן, חשפו הנתונים כי על אף שהאוכלוסייה הלא יהודית בישראל מהווה 21% מכלל האוכלוסייה, חלקם בתאונות כמעט כפול, כאשר 37.6% מההרוגים מקרב הולכי הרגל אינם יהודים.

במחקר שערכה ד"ר גיטלמן עבור עמותת אור ירוק בנושא בטיחות הולכי רגל נמצא כי מהשוואת היקף תאונות עם נפגעים

הולכי הרגל בישראל לעומת מדינות אחרות, חלקם היחסי של הולכי רגל ההרוגים גבוה משמעותית בישראל לעומת רוב המדינות המפותחות.

כמו כן, מדד הולכי הרגל ההרוגים ל-100 אלף תושבים גבוה יותר בישראל מאשר ברוב מדינות האיחוד האירופי והינו פי שניים מהמדד הממוצע של מדינות האיחוד.

נהרגים בעיקר בדרכים עירוניות

עוד נמצא במחקר כי רוב הולכי הרגל נהרגים בדרך עירונית וכ-30% נהרגים בדרכים הלא עירוניות. 95% מהתאונות ברמות חומרה נמוכות יותר, מתרחשות בשטח עירוני.

מניתוח גילאי הנפגעים, ניתן לראות כי 36% מבין הולכי הרגל שנהרגו בדרכים בשנת 2005 הינם קשישים (65+), שיעור הנמוך מהממוצע באיחוד האירופי (46%). לעומת זאת, החלק היחסי של ילדים (בני 0-15), שנהרגו כהולכי רגל גבוה פי שניים בישראל לעומת הממוצע האירופי: 15% לעומת 7% בהתאמה.

"לצערי לא חל שיפור בנושא היפגעותם של הולכי הרגל כמשתמשי דרך. לפעמים נסיעה במהירות של 50 קמ"ש בעיר היא מהירות גבוהה מדי בהתחשב בתנאי הכביש ובשדה הראייה. על הנהג מוטלת החובה לנסוע בהתאם לתנאי הדרך", אמר מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים