העבודה בקמפיין חדש: למרות הכל, ברק מנהיג
לרגל הבחירות יצאה העבודה בקמפיין לא שגרתי: מצד אחד נקרא הציבור לתקוף את ברק ומצד שני מודגש כי הוא הכי מתאים להנהגת המדינה
פרופיל אהוד ברק

אהוד ברק. לא סחבק, אבל אולי בכל זאת מנהיג צילום: פלאש 90
היום יחל השלב השני של הקמפיין, אחרי שבשלב הראשון נתלו שלטי חוצות עליהם מתנוססת הכתובות: "ברק לא נחמד" ו"ברק לא טרנדי". השלטים המתארים את תכונותיו הפחות חיוביות של יו"ר העבודה, עוררו הרמת גבה בקרב הציבור, וגרמו לסברה כי למעשה מדובר בקמפיין נגד ברק.
באנרים ברשת האינטרנט אף קראו לגולשים לתרום סלוגנים משלהם הנוגעים לתכונותיו השליליות של יו"ר העבודה, ויותר מ-7,000 איש אף שלחו את הצעותיהם. מבחינת המפלגה, הקמפיין המבלבל הצליח לעורר תשומת לב רבה.
תמונות של ברק עם רבין ואובמה
כעת נכנס הקמפיין לשלב השני, בו יתארכו הכתובות בשלטי הפרסום ויהפכו ל"אהוד ברק לא סחבק – מנהיג", או "לא נחמד - מנהיג".
בסרטון שמתלווה לקמפיין מופיעות תמונותיו של ברק משירותו הצבאי - מהתמונה על כנף מטוס סבנה ועד ימי שירותו כרמטכ"ל, לצידו של רה"מ המנוח, יצחק רבין - ובהמשך תמונותיו כפוליטיקאי, עם מנהיגים כמו נשיא מצרים חוסני מובארק ונשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה.
צניחתה של מפלגת העבודה בסקרים מיוחסת לפופולריות הנמוכה של ברק והקמפיין החדש מנסה להתמודד עם הנקודה
הבעייתית. מפלגת העבודה תנסה לשכנע את הציבור כי על אף התכונות הלא טובות של ברק, הוא האיש הנכון לקבל את ההחלטות כראש הממשלה.
בעבודה מקווים אמנם שבחירת הרשימה תשפר את מצבם בסקרים, אבל מודים שבסוף לא הנבחרת היא שעומדת במרכז הקמפיין, אלא מי שעומד בראש הנבחרת. לדברי מורדי עמר, היועץ האסטרטגי והפרסומאי של מפלגת העבודה, "ההצבעה היא בסופו של דבר פרסונלית. הבעיה שלנו היא תקשורתית – ההשתקפות של ברק בתקשורת היא בעייתית והתפקיד של הקמפיין הוא להתמודד עם הבעיה הזו".