מבחנים בינ"ל: תלמידי ישראל מידרדרים
מדירוג הטימס הבינלאומי עולה כי תלמידי ישראל עדיין משתרכים מאחור במקצועות המדעים והמתמטיקה. משרד החינוך: "השנה לא התכוננו"

ישראל ממוקמת במקום ה-24 מתוך 49 במתמטיקה, ובמקום ה-25 מתוך 49 במדעים.
במשרד החינוך תכננו לפרסם את הנתונים במסיבת עיתונאים מיוחדת שאמורה להתקיים מחר, עם הסרת אמברגו בינלאומי, אך הן התפרסמו כבר בשעות הערב במספר כלי תקשורת בעולם.
מבחן טימס שנערך אחת לארבע שנים על ידי ארגון IEA בוחן את הישגי תלמידי כיתה ח' במדינות שונות בעולם במתמטיקה ובמדעים.
ההתדרדרות המרכזית היא במבחנים במתמטיקה, שם ישראל יורדת בחמישה מקומות בדירוג: ממקום 19 בשנת 2003, אז התקיים המבחן האחרון, למקום 24 לשנת 2007. במדעים ההתדרדרות היא "רק" של שני מקומות – ממקום 23 למקום 25.
במשרד החינוך וברשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) המופקדת על המבחנים, ביקשו הערב להציג את הנתונים לא ביחס להישגים של התלמידים, אלא דווקא להתמקד בהישגים של 2003.
הטענה היא כי הירידה הריאלית אינה גדולה, היות והתגלה כי בשנת 2003 התלמידים בישראל עברו הכנה ממוקדת למבחנים, למרות שחוקי הדירוג הבינלאומיים אוסרים על הכנה כזאת, ומכאן ההישגים של שנת 2003, שהיו גבוהים בהרבה מההישגים של שנת 1999.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "בהסתכלות על מגמות רב שנתיות של מיוני
לדברי המשרד, "ההכנה נוגדת את כללי הארגונים הבינלאומיים. אשר על כן, וועדת ההיגוי שליוותה את טימס 2007 קיבלה החלטה מפורשת שאין לעסוק בהכנה לקראת הבחינה אלא לעסוק בעבודה מקיפה ושיטתית לקידום רמת הידע בהישגי התלמידים לאורך השנים. כך ציוני המבחן ב-1999 וב-2007 משקפים נאמנה יותר את הישגי התלמידים בישראל".
וכשישראל נכשלת – מי כן מצליח? את הדירוג הבינלאומי במבחן הטימס מובילה טייפה, סין.
המדינות שעוברות גם הן את הממוצע אחריה הן קוריאה, סינגפור, הונג-קונג, יפן, הונגריה, אנגליה, רוסיה, ארצות הברית, ליטא, צ'כיה וסלובניה.
עוד עוקפות את ישראל בדירוג: איטליה, ארמניה, אוסטרליה, מלזיה, קפריסין ועוד.
את הדירוג במדעים מובילה סינגפור. המדינות שהובילו את הדירוג במתמטיקה מובילות גם את הדירוג במדעים. ישראל הצליחה לעקוף מדינות כגון בחריין, רומניה, גיאורגיה, אירן וקולומביה.
שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, אמרה בתגובה לממצאים כי "שר חינוך צריך להחליט האם הוא מעוניין ליצור דימוי של הצלחה בעת כהונתו או שינוי מהותי במערכת החינוך שיבוא לידי ביטוי לאורך זמן. בחרתי להוביל שינוי מהותי על ידי רפורמה מקיפה במערכת החינוך ותהליך משמעותי להעמקת תהליכי החשיבה בהוראה ובלמידה".