הרכב האמריקני מחכה לאובמה בכיסא הנהג
אזהרתן של 3 יצרניות הרכב בארה"ב כי הן עלולות לפשוט רגל אם לא יקבלו סיוע מיידי גרמה לאובמה להיות אחראי להישרדותן עוד לפני שהושבע

הקמארו היא מכונית ספורט אמריקנית שהפכה לאייקון ואשר מיוצרת על ידי ג'נרל מוטורס, הגדולה מבין "שלוש יצרניות הרכב הגדולות" שניצבות בפני פשיטת רגל.
כשמכינים רשימה של כל הסיבות שבגללן הצביעו אנשים לברק אובמה (הוא הבטיח שינוי, הוא ייסוג מעיראק, הוא אפרו אמריקני, הוא גבוה ונראה טוב) אי אפשר למצוא בה את הקמארו או כל מכונית אחרת. אבל כעת לא חומת ברלין נופלת, זו דטרויט, "עיר המכוניות", אשר קורסת.
במשך שנים כלי הרכב מתוצרת אמריקנית שבהם חושק כל העולם מאבדים את קסמם עבור האמריקנים. וכעת, עם משבר האשראי שמתפשט בכלכלה, השקיעה האיטית של דטרויט הפכה להתרסקות גדולה ומהירה.
זו ההפתעה הראשונה של ממשל אובמה, אפילו לפני שהוא נכנס לתפקיד: ההישרדות של המכונית האמריקנית הפכה לפתע לאחריות שלו.
ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר ביקשו סכום כולל של 34 מיליארד דולר מוושינגטון על מנת למנוע את התפרקותן. ג'נרל מוטורס וקרייזלר אמרו כי הן צריכות מיליארדים בתוך השבועות הקרובות כדי להימנע מסגירה מיידית. אם שתי החברות ייסגרו, הכלכלנים חוששים כי יותר ממיליון אמריקנים עלולים לאבד את מקום עבודתם. כמה הזהירו שזה יכול להוציא את ארה"ב ממיתון לשפל כולל.
אפילו חברי קונגרס שורצים לסייע הציעו פחות מאשר החברות טענו כי הן צריכות. (ואף אחד לא יודע כמה יהיה מספיק). הציפייה היא שלא משנה מה יקרה, שלוש הגדולות ישובו כדי לבקש עוד כסף כאשר אובמה יהיה הנשיא.
מה הוא יעשה? אף אחד לא ממש יודע. בתור מועמד, לאובמה היו תשובות מוכנות על נושאים רבים, מבריאות הציבור ועד היציאה מעיראק. אבל ההידרדרות הכלכלית הגיעה מאוחר בקמפיין והמשיכה להחריף שבוע אחרי שבוע. אובמה אלתר, זיהה את הבעיה, אבל סירב להסביר כיצד זה בדיוק ישפיע על התוכניות שלו.
נראה שהוא ממשיך לאלתר, מבטיח לסייע, קורא לניהול טוב יותר מצד יצרניות הרכב, אולם בעיקר צופה מה הקונגרס וממשל בוש יעשו בעת שהוא ממתין לכניסתו לתפקיד.
יש לו עד 20 בינואר. לאחר מכן, הוא בכיסא הנהג כשהמדינה פונה לכיוון שלא הוא ולא התושבים ציפו לה.
ג'ונתן מאן הוא מגיש התוכנית "בנתיב הקמפיין" ברשת סי-אן-אן