סקר טים חצי שנתי: וואלה הוא האתר הישראלי הנצפה ביותר
הנתונים המבוססים על שיעורי חשיפה שבועיים מצביעים כי גוגל הוא עדיין האתר הנצפה ביותר עם 88% מכלל הגולשים. בעשירייה הראשונה נמצאים אתרי החדשות המובילים (ע"פ סדר): ynet, נענע10, מאקו ו-nrg מעריב. נענע ו-msn רשמו את הירידה הניכרת ביותר באחוז הגולשים מאז יוני אשתקד
- לצפייה בנתוני הסקר לחצו כאן
את הקפיצה הגדולה ביותר בחצי השנה האחרונה עשו פייסבוק ומאקו, כאשר אחוז מכלל הגולשים גדל בכ-6% באתר הרשת החברתית, וב-15% באתר קשת שהושק תחת המותג החדש באוקטובר האחרון.
בעשירייה השנייה ברשימת האתרים הנצפים נכללים אתרי השימושונים למיניהם, דוגמת לוח יד 2, דפי זהב ו-144 של בזק. אחר כך מגיעים האתרים הכלכליים גלובס ודה-מרקר, אתר רשת ואתרי הספורט – one וספורט 5.
מרבית האתרים רשמו ירידה קלה באחוזי כניסות הגולשים. הירידה הניכרת ביותר נרשמה באתרי החדשות נענע10 ו-msn. נענע10, שעבר עיצוב מחודש ומהלך שילוב עם חברת החדשות של ערוץ 10, איבד כ-4%. ואילו msn איבד 6% מכניסות הגולשים מאז יוני האחרון.
דווקא האתרים המובילים את הרשימה רשמו ירידה קלה באחוזי כמות הגולשים בחודש האחרון, מדובר בירידה של כ-2-3%. nrg מעריב, ynet ו-msn הם היחידים בעשירייה הראשונה שרשמו עלייה בין החודשים נובמבר לדצמבר.
עושים חברים ברשת
מהסקר עולה שקבוצת הגיל הנלהבת ביותר מהרשתות החברתיות היא 13-17, שבה 76.9% מהגולשים הצהירו על חברות ברשתות החברתיות (כדוגמת פייסבוק). הנשים גוברות מעט על הגברים בהעדפה זו: 51% מהנשים מצהירות על חברות ברשת לעומת 49.3% מהגברים.
קבוצת הגיל החשופה
פחות לרשתות החברתיות היא 50+: רק 26.9% מהאנשים בגילאים אלה משתמשים ברשתות החברותיות. הסקר מראה גם כי בקרב אוכלוסיה זו לא חל שינוי משמעותי לעומת הסקר שנערך לפני שנה, בעוד שבקרב כלל האוכלוסייה עלה השימוש ברשתות חברתיות בכ-27%, מ-39.3% ל-50.1%.