חשופים לכבלים
לא לעולם חוסן: שידורי הכבלים והלוויין נגסו בשיעורי הצפייה בערוצים המרכזיים וגרמו לרייטינג נמוך במיוחד
ביום שישי שעבר, למשל, הגיעו נתוני הצפייה בערוצים 2 ו-10 לשיאים (נמוכים) שלא היו מוכרים באחרונה. "אולפן שישי" עם יאיר לפיד הגיעה רק ל-15.5 אחוזי צפייה, וגם "שבוע סוף" הביאה פחות מ-20 אחוזים בתוכנית סיום העונה. אבל המסה של הצופים לא עברה לערוץ 10, שם הביא הסרט "אושן 11" רק מעט יותר מארבעה אחוזי צפייה.
על אף שנתוני הרייטינג של תוכניות הכבלים והלוויין אינם נמדדים באופן רשמי בישראל, ל"תרבות מעריב" הגיעו נתונים, שלפיהם חלק משמעותי מהצופים המסורתיים של ליל שבת בערוצים הפתוחים בחרו באותו ערב דווקא לצפות בכבלים ובלוויין.
ערוץ שגרר נתוני צפייה יוצאי דופן הוא Yes Movies, שעלה רק באחרונה לקראת טקס האוסקר. מה שהכריע את כף הצפייה, הוא מרתון של סרטי "בחזרה לעתיד" ששודר שם, כשאת הנוק אאוט סיפק טום הנקס בסרט "ביג". מפגן הרטרו שודר במקביל לפריים טיים בערוצי המיינסטרים, וסיפק אחוזי צפייה מרשימים מספיק, כדי שיוכלו לחבל בצפייה בהם.
משבר הצפייה חזר על עצמו גם במוצאי שבת, עם נתונים נמוכים ל"משפחה חורגת" ול"הישרדות", ושוב ביום ראשון. מה שהביא את "לא נפסיק לרקוד" לנתון נמוך במיוחד (17.7 אחוזים), הוא לא רק הדחת הענק, אלא משחק הכדורסל ששודר באותו זמן בערוץ הספורט בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. מתברר שהמשחק זכה לעשרה אחוזים בערך, ופגע משמעותית בצפייה באותו ערב.
גם השינוי בשעת השידור של הטלנובלה של הוט, "חשופים", נותן את אותותיו. בעבר שודרה התוכנית בשעה 20:00, מול מהדורות החדשות, אולם עם השקת העונה השנייה הוחלט להעביר את התוכנית למגרש של הגדולים ולשבצה ב-21:30. כתוצאה מכך, איבד הפריים
לצד החזית שמנהלים בערוץ 10 ובערוץ 2 נגד הרגולציה המופעלת עליהם, מנסים לשמור שם בקנאות על מעמדם כערוצים מסחריים מהמצליחים בעולם. לא מדובר בהצלחה שנמדדת ברווחים, כמובן. הייחוד של ערוצי הברודקאסט הישראליים הוא ביכולת המפתיעה שלהם לשמור על צופיהם. בעוד שברחבי העולם המערבי יותר ויותר צופים פונים אל ערוצי הנישה בכבלים, הערוצים הישראליים דווקא הגדילו בשנים האחרונות את סך הצפייה שלהם בפריים טיים. הנתונים מהזמן האחרון עשויים להתפרש כסממנים ראשונים לשינוי במגמה הזאת.