מקאן אריקסון יסגור את "אדס מרקט" ישראל
שבעת עובדי החברה, שפועלת במודל של תשלום לפי ביצועים, יועברו לחברה הבינלאומית, שבראשה עומדים עופר דרוקר ואילן שילוח

אילן שילוח, מנכ"ל משותף מקאן אריקסון יח"צ
אדס מרקס ישראל הוקמה ב-2008, ונכנסה לשוק בו מודל התשלום לפי ביצועים אינו מוכר. החברה נאלצה להעביר את הענף חינוך מחדש, אך למרות אטרקטיביות המודל, נראה כי ההצדקה להקמת חברה כזו בארץ מוטלת בספק.
גורמים בענף עמם שוחח nrg מעריב רואים בסגירת החברה המשך למהלך שבוצע במקאן אריקסון בדצמבר האחרון, בו הוחלט על הכשרת עובדי המשרד בתחום הדיגיטל. לנוכח פיטוריהם של כחמישה מעובדי מקאן דיגיטל, והאופציה להטמעת משרד הפרסום המקוון במקאן אריקסון, נראה כי מהלך של
סגירת אדס מרקט ישראל מהווה צעד נוסף בחיסכון בעלויות.
"2008 היתה שנה מאד קשה", מציין בכיר בענף, "אילן שילוח הוא איש של מספרים, ואני לא מתפלא שבשנה כזאת הוא מעדיף לחסוך בכפילויות. בשביל שלושה לקוחות גדולים שעושים פעילות באינטרנט, בשביל מה צריך להחזיק חברה ולשלם משכורות? לא מספיק שיש מחלקה דיגיטלית?".
גורם נוסף בתחום מוסיף, כי הפרסום בעולם כולו נמצא בירידה, ולכן המהלך מתבקש. "אם הפרסום באינטרנט היה כל כך חזק עכשיו, אז חברה שמציעה מודל של תשלום לפי ביצועים, שאינו נפוץ בארץ, אמורה להיות מאוד רווחית, וכנראה שזה לא כך, אחרת לא היתה סיבה לסגור", טוען הגורם. "אני בטוח שגם בחברה הבינלאומית פוטרו עובדים, הרי המשבר לא נוצר אצלנו בחלל ריק".
ממקאן אריקסון נמסר: "פעילות אדס מרקט ישראל אוחדה ביחד עם פעילות אדס מרקט הבינלאומית, שלה מחזור עסקים של כ-70 מיליון דולר ו-120 עובדים. עיקר פעילותה של החברה הבינלאומית הוא בשוק האירופאי, והיא עוסקת בפרסום לפי ביצועים באינטרנט".