חיפה: המטרונית עולה על המסלול
100 קרוניות, תחנות חדשות ומערכות מידע מתקדמות. בירת הכרמל תחנוך היום את המטרונית: מערכת התחבורה הציבורית החדשה שעוקפת את פקקי התנועה. מחיר הנסיעה: 5.60 שקלים
◄ פרשנות: אוטבוס בצורת רכבת

מחכים לקרוניות. מסלול המטרונית בחיפה, אתמול צילום: אלכס רוזקובסקי
המטרונית-פרויקט משותף של עיריית חיפה, חברת יפה נוף ומשרד התחבורה - היא מערכת שהופעלה לראשונה בברזיל, והיום מערכות דומות מופעלות בכמה ערים ברחבי העולם. היא מורכבת מקרוניות רב מפרקיות (אוטובוסי ענק) הנוסעות בנתיב ייחודי שמוביל במהירות וביעילות מאות אנשים לאורך העיר. המטרונית מקבלת עדיפות ברמזורים ונעזרת במערכות מידע בזמן אמת, שבזכותן נהנים הנוסעים מהגעה מהירה אל היעד ללא פקקים וללא בעיות חניה.
המערכת עתידה להתחיל לפעול על כל ציריה בשנת 2011, אבל כבר מחר (ד') יחלו האוטובוסים הראשונים (עד להגעת הקרוניות) לנוע בציר החדש. המקטע שיחנך כולל את הרחובות רוטשילד, המגינים, בן-גוריון, העצמאות ודרך הגיבורים. מחיר הנסיעה במערכת יעמוד על 5.60 שקלים.
עם סיום הפרויקט, יופעלו קרוניות המטרונית לאורך של כ-37 קילומטר בשלושה צירים. בצירים ימוקמו חמישה מסופים: בצפון הקריות (כורדאני), קריית אתא, מרכזית המפרץ, בת גלים וחוף כרמל.

הדמיית המטרונית צילום: יח''צ
130 תחנות
לאורך המסלולים הרבים יהיו כ-130 תחנות, שבהן יוכלו הנוסעים ליהנות מסככות המתנה, מערכות מידע ומערכת כרטוס. לאורך המסלול יהיו עשרות צמתים, שבמרביתם יותקן ציוד שיתמוך במתן העדפה למטרוניות בנסיעתן.
עם תחילת הפעלת המערכת יופעלו בחיפה
כ-100 קרוניות מטרונית באורך של 18 מטרים. כלי הרכב יהיו בעלי עיצוב ייחודי, ויכללו בין היתר דלתות מרובות ורחבות שיאפשרו כניסה ויציאה מהירות, מערכות ניהול צי מתקדמות, עיצוב פנים מתקדם ומערכות מידע בזמן אמת בתוך הקרוניות-אוטובוסים.