שלטי החוצות חוזרים לנתיבי איילון. סופי
היום אושרו התקנות המאפשרות את החזרת השלטים, בתנאים מגבילים, לשנה וחצי, עד שתושלם בדיקה הבוחנת את הקשר בין שילוט חוצות לתאונות דרכים

היום (ד'), ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס, אישרה פרה אחד את התקנות המאפשרות את החזרת השלטים בתנאים מגבילים. נציג משרד התחבורה הציע בדיון להגביל את החזרת השלטים בתנאים החדשים לתקופה של כשנה וחצי, עד שיסתיים המחקר מטעם המשרד, הבודק האם יש קשר בין השילוט לתאונות דרכים, אך התנגדות גורפת לרעיון ביטלה את ההצעה.
החוק המאפשר את החזרת השלטים לאיילון אושר בקריאה שנייה ושלישית כבר לפני כשנה, אך היעדר תקנות המשנה עיכב את כניסתו לתוקף. התקנות לחוק הדרכים (שילוט) אושרו בכנסת הקודמת על ידי מאיר שטרית ושאול מופז, שרי הפנים והתחבורה הקודמים, אך עם החלפת הממשלה נדרשו השרים החדשים לחתום על התקנות מחדש.
התקנות החדשות מגבילות את האזורים בהם ניתן להציב את השלטים - אסור יהיה להציב שלטים על גבי מבנים לא חוקיים, בשטחים פתוחים או בשטח חקלאי . בנוסף, לא יוכלו להתקיים שלטים בעלי תאורה מסנוורת, שלטים בעלי צורה או צבע אשר עלולים לגרום להסחת דעתו של הנהג, או שלטים המסתירים שלטי הכוונה בכביש. עוד נקבע, כי לרשויות המקומיות שמורה הזכות שלא לאשר הצבתו של שלט מסוים.
למרות שהתקנות החדשות מצמצמות באופן ניכר את כמות השלטים שיחזרו לאיילון, בעלי חברות השילוט הביעו שביעות רצון מאישורן. "אנו מודים לכל מי שלקח חלק בהסדרת השילוט באיילון, וסבורים כי התקנות מאד מאוזנות, וכל גורם מקצועי בוועדת הכלכלה ציין זאת", מסר לעסקים גיא ברעם, בעלי חברת השילוט ברעם. "התקנות לוקחות בחשבון את נושא הבטיחות בדרכים, איכות הסביבה ואת הפן האדריכלי, ונותנות לרשות המקומית סמכות לקבל החלטות", הוסיף. "כחברת שילוט נאלץ להסתפק בפחות שלטים במעבר, אבל לפחות הכל מוסדר בחוק ואין עוד עמימות בנושא. אנו מקווים כי הרשויות יחמירו עם מי שאינו עומד בכללים".
משה נור, מנכ"ל חברת השילוט "נור סטאר מדיה" ומי שניהל את פורום שילוט החוצות, הנלחם בנושא החזרת השלטים, הוסיף כי "השלטים הם חלק מהמבנה האורבני של כל מדינה, ומבחינה כלכלית מדובר במדיום הזול ביותר להחדרת מותגים". נור ציין, כי התקנות פוגעות בהיבטים מסוימים בכל חברות השילוט, אבל מקובלות
אך יש מי שאינו מרוצה מאישור התקנות. כזכור, גופים הנלחמים בתאונות הדרכים וארגונים למען איכות הסביבה, התנגדו נמרצות להשבת השלטים לאיילון, בטענות כי הם מסיחים את דעת הנהגים ועל כן גורמים לתאונות, ואף מזהמים את הנוף הציבורי.
עמותת "אור ירוק", הפועלת לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, מסרה בתגובה לאישור התקנות: "לא ברור מדוע שר התחבורה נחפז לאשר את הצבתם של שלטי החוצות בכבישים ראשיים, מבלי שהוכח שהשילוט אינו מסכן את הנהגים בכביש. בימים אלו מבצעת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחקר הבודק את הקשר שבין שלטי החוצות והסחת דעתם של נהגים. תמוהה העובדה כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים אינו ממתין לתוצאות המחקר, ומאשר הצבת שלטים בכבישים ראשיים. לא נסתרת משר התחבורה העובדה, כי בשנה שחלפה עלה מספר ההרוגים בתאונות דרכים. על השר מוטלת האחריות להוריד את מספר הנפגעים, ולא לקדם מפגעים בכביש".