עקב הרציחות: נהגי מוניות פוחדים לעבוד
לאחר ששני נהגי מוניות נרצחו תוך שבועיים, מסרבים נהגים רבים לעבוד בלילות וכבר לא נענים ללקוחות פרטיים. "דמנו הוא הפקר, הגנו עלינו", אמרו

מלבד שתי הרציחות האחרונות, מקרים רבים של גילויי אלימות כלל לא מגיעים לתודעת הציבור. כך למשל, בשבוע האחרון נשדדה נהגת בבאר שבע ומוניתה הוצתה על ידי שני עבריינים.
לבנה בוכובוזה, תושבת העיר, הסבירה: "זה מפחיד מאוד היום לעבוד כנהג מונית. אני לא עובדת בלילות ובוררת היטב את האנשים שאני מעלה למונית".
בוכובוזה ממש לא לבד, והתופעה לא חדשה. רבים עוד זוכרים את רצח נהג המונית דרק רוט בידי שני הנערים משה בן איבגי וארבל אלוני. והמקרים מתרחשים כל העת, לפני כמה חודשים היה זה יום הסיוט של ניסן בבייב, מתחנת המוניות "יזרעאל" בעפולה.
שלוש בנות וצעיר עלו לרכב, ובשנייה שהם עלו החל הסיוט: "פתאום, בלי שום סיבה, הם התחילו להרביץ לי עם אבן ושברו את כל החלונות של המונית. יצאתי מהר מהמונית, אבל חיכו לי בחוץ ונתנו לי מכות רצח עם אבנים בראש".
בעקבות מקרי הרצח והאלימות, הגיש אתמול ח"כ מגלי והבה (קדימה) הצעת חוק לקביעת מיגון למוניות. כבר לפני כעשור, בממשלת נתניהו הקודמת, פנו נהגי המוניות בבקשה לסיוע והקצאה תקציבית של 100 מיליון שקל למיגון הנהגים, אלא שאז דבר לא נעשה.
הצעת החוק תחייב התקנת חציצה בין המושב
"פניתי לשר לביטחון פנים בבקשה שיקבע איתנו פגישה להציג תוכנית למיגון הנהגים - זו בעיה שאפשר לפתור בקלות על ידי התקנת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים לתחנות המשטרה ולמערכת ניווט לווייני (GPS), שתאתר מיידית את המונית במקרה של מצוקה".
לאחרונה נפגשו נציגי איגוד המוניות עם שר התחבורה ישראל כץ, וזה הבטיח להם כי הנושא יקודם, אולם רק בתמיכת המשרד לביטחון פנים. נהגי המוניות ממתינים עדיין לזימון הפגישה ולטיפול בנושא. על פי הצעת החוק, המדינה תישא במחצית מעלות אמצעי המיגון.
בינתיים, מספר בר-אור, הולכת ומתחזקת תחושת חוסר הביטחון בקרב נהגי המוניות. "רק לאחרונה הודיעו לי 30 נהגים כי הם מפסיקים לעבוד ולתת שירות בלילות מפחד. אני מבין אותם, זה מצב בלתי נסבל שאם לא יימצא לו פתרון אנחנו נהיה עדים לרצח הבא", הזהיר בר-אור.
בהכנת הידיעה השתתפו אחיקם משה דוד, עידו אפרתי, מיכל שפירא, לירן דנש, אריק בנדר ושמעון איפרגן