צרפת: החל משפט אסון התרסקות הקונקורד
בית המשפט יצטרך להחליט על מי להטיל אחריות לאסון ב-2000: חברת התעופה קונטיננטל ושניים מעובדיה או על שלושה בכירים צרפתים
האסון האווירי התרחש ב-25 ביולי 2000, כאשר המטוס עלה בלהבות והתרסק על בית מלון, דקות אחדות לאחר שהמריא מנמל התעופה שארל דה גול שבפריז. 100 נוסעי המטוס נהרגו בהתרסקות יחד עם תשעת אנשי הצוות ועוד ארבעה בני אדם על הקרקע.
התביעה הגישה כתבי אישום בגין הריגה נגד חברת התעופה קונטיננטל אירליינס ושניים מעובדי התחזוקה שלה, כאשר בנוסף עומדים לדין על עבירה דומה שני עובדים של חברת אירוספטיאל שייצרה את המטוס ועובד של רשות התעופה האזרחית של צרפת. העבירה כוללת עונש של עד חמש שנות מאסר וקנס של 75 אלף יורו.
דוח שפורסם ב-2004 קבע כי גלגל מתחת לכנף השמאלית של הקונקורד התפוצץ אחרי שפגע ברצועת מתכת קטנה שהייתה על המסלול והדבר הביא ליצירת חוק במכלי הדלק. ההערכה היא כי הרצועה נפלה ממטוס די-סי 10 של חברת קונטיננטל שהמריא דקות אחדות קודם לכן.

מטוס הקונקורד עולה באש.
צילום: אי-פי/TOSHIHIKO SATO
המשפט צפוי להתמקד בשאלה מי אחראי לאסון האווירי הכבד. החוקרים הצרפתים טוענים כי הרצועה לא הותקנה כראוי על מנוע המטוס האמריקאי ועל כן לחברת התעופה ולעובדיה יש אחריות. אולם עורכי הדין טוענים כי הקונקורד עלה באש לפני שפגע ברצועה, ועל כן החברה היא רק שעירה לעזאזל.
עורך הדין של קונטיננטל הבהיר כי הוא מתכוון להציג עדויות של 20 בני אדם, שטענו כי ראו אש קטנה בקונקורד לפני הפגיעה ברצועה. לדבריו, למטוס העל קולי היו נקודות
בעייתיות וכי המטוס שהתרסק היה עמוס מיד והמריא בלי חלק שנועד לייצב את הגלגלים.
התביעה גם טוענת כי הבכירים הצרפתים התעלמו מכשלים ידועים בעיצוב הקונקורד והיו יכולים לפעול מוקדם יותר כדי להתמודד עם התקלות. בין השאר צפויים התובעים להציג ראיות, לפיהן היו יותר מ-60 מקרים של התפוצצויות צמיגים ב-25 שנות הקונקורד בשל המראה מהירה מהרגיל. עורכי דינם של הנאשמים טוענים כי לא ניתן היה לחזות את ההתרסקות ועל כן אינם אחראים.