התקלות של חיל האוויר: כמעט אסון ב-4 תקריות
בחודש האחרון: טכנאי נפל ממסוק, הרקולס התקרב להר, מדריכי טיסה התקרבו למגדל הפיקוח ופרח טיס כמעט התרסק. צה"ל: ננקטו צעדים

לדברי פרחי הטיס, המטוס כמעט והתרסק לקרקע, אלא שברגע האחרון התעשת מדריך הטיסה ומנע אסון כבד.
אתמול נודע כי קציני רפואה בחיל האוויר לא קיבלו דיווח מלא על האירוע, ולכן הטייסים לא עברו את הבדיקות המתאימות. "המידע לא הועבר אלינו כמקובל", הסבירו גורמים ביחידת הרפואה האווירית (ירפ"א), "במקרה כזה הם היו צריכים לעבור בדיקות רפואיות קפדניות, מחשש להתפוצצות איברים פנימיים, מאחר שהם צללו בתוך שניות מרחק גדול מאוד".
אם לא די בכך, אירוע נוסף התרחש במהלך אימון מסווג של יחידת שלדג, במסגרת מודל למבצע נגד הברחות אמצעי לחימה של גורמי טרור. במהלך האימון, נחתו הלוחמים במיקום שנקבע מראש והחלו לתרגל הימלטות. המכונאי המוטס ירד מהמסוק כדי לכוון את הכוח הלוחם, אך לפתע החליט הטייס להמריא.
לדברי גורמי צבא, המכונאי המוטס הבחין כי הטייס שכח אותו ומיהר לאחוז באחד ממוטות הברזל של המסוק. לאחר שהמסוק התרומם כמה מטרים באוויר,
לאחר שהטייס הבחין כי המכונאי נפל, הוא נחת בשנית ופינה אותו במהירות לבית החולים, שם אובחנו שברים וחבורות יבשות בכל חלקי גופו. "חייו ניצלו בנס. זה אירוע בטיחותי חמור ביותר, שהיה עלול להסתיים במוות", הסביר גורם צבאי בחיל האוויר, "יש נהלים ברורים בנושא, וצוות המסוק דילג עליהם. אחרי צניחת המכונאי אירעו תקלות נוספות, ולכן הוחלט לקרקע עד להודעה חדשה את הצוות המדובר".
אירוע בטיחות שלישי, שרק בנס הסתיים ללא נפגעים, התרחש לפני כשבוע וחצי כשטייס הרקולס ותיק ומנוסה, מטייסת "הפילים", כמעט התנגש בהר במהלך אימון לילי. לדברי גורם צבאי, "הטייס לא הפעיל כנדרש את אמצעי ראיית הלילה, ורק ברגע האחרון הבחין בהר. אסור שאירועים מסוג זה יקרו, בטח שלא לטייס ברמתו".

"מדריכי טיסה אמורים לשמש דוגמה עבור פרחי הטיס, וזו לא הדרך", הסבירו גורמים בחיל האוויר, שהבהירו כי מדובר באירוע חמור שבו הטייסים ניסו לעורר השתאות בקרב הצופים. "גם אם חיל האוויר נפרד ממטוסי הצוקית הוותיקים שמוחלפים בהדרגה על ידי מטוס העפרוני, זו לא הדרך", אמרו גורמים בחיל.
קצינים בחיל האוויר טוענים, כי נדרשת ענישה חמורה לגבי עברות בטיחות מסוג זה במהלך טיסה. "לפעמים עדיף לזעזע את המערכת בשיחות רחבות ונוקבות או ענישה קשה כדי למנוע תאונה אווירית קטלנית", אמר קצין בחיל.
מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות התחקיר שבוצע לאחר תקרית המכונאי שנפצע ננקטו צעדים פיקודיים נגד הצוות, נעצרו טיסות האימונים בטייסת למשך אותו יום ובוצעו הדרכות בטיחות. במקרה של מדריכי הטיס, השניים קורקעו".