הפלאפל הפיקטיבי שטיגן "קול ישראל"

מתברר שהפרסומת ל"פלאפל מוסקו" ברמת גן היא גימיק פרסומי של קול ישראל. בעקבות התלונות מנכ"ל רשות השידור מיהר להתנצל

חני יודל | 26/5/2010 6:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מוטי שקלאר
מוטי שקלאר יח''צ
לאחר כשבועיים של חשדות וספקולציות ברחבי הרשת, אישר אתמול מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר באופן רשמי: תשדירי הרדיו ל"פלאפל מוסקו" הם חלק מקמפיין מכירות לקידום הפרסום ב"קול ישראל", ומדובר בדוכן פלאפל פיקטיבי, אשר הומצא לצורך הקמפיין.

בשבועיים האחרונים נחשפו מאזיני תחנות הרדיו של "קול ישראל" לקמפיין מאסיבי לדוכן הפלאפל, הממוקם, לכאורה, ברמת גן. הפרסומת, אשר כללה שיר קליט ומשעשע, שודרה מדי שעה לפני מבזקי החדשות ויצרה שיח באינטרנט. גולשים רבים בפורומים שונים אף תהו לגבי מיקומו המדויק של הדוכן האלמוני. במקביל, עלו לאתר יו-טיוב סרטונים על אודות הקמפיין.
החשדות התגברו לאחר שגורמים בתעשייה העריכו את היקף ההשקעה במסע הפרסום בכמיליון שקל - תקציב שדוכן פלאפל ממוצע פשוט לא יכול לעמוד בו.

מי שחשף כי מדובר בקמפיין פרסומי של שפ"מ (שירותי פרסומת מאוחדים), שנועד לקדם את המוטו "הפרסום ברדיו עובד" הוא הפרסומאי סמי טוויג, שאף כתב על כך בבלוג שלו. התגובה לא איחרה לבוא: האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה במכתב לשקלאר, שבו טענה כי מדובר בתרגיל המטעה את הציבור, ולכן לא מן הראוי שרשות השידור תיקח בו חלק. "התשדיר מהווה עברה על חוק הגנת הצרכן", נטען במכתב.

"המקרה מוכיח כי אין מקום לפרסומות ברשות שידור ציבורית וממלכתית הנהנית ממימון ציבורי ולא אמורה להיות מושפעת משיקולים מסחריים". אתמול , כאמור, אישר שקלאר כי מדובר בקמפיין של שפ"מ. "ביום חמישי הקרוב ייחשף הקמפיין, עם האפקט התודעתי שנוצר למסר'הפרסום ברדיו עובד', בתוספת כל הנתונים הנלווים על אודות תוצאות הפרסום ברדיו והאפקטיביות שלו", מסר שקלאר. "אין ולא היה בכוונתנו להטעות את הציבור. הפרסום יסתיים בגילוי נאות ובשקיפות המתבקשת, וכל הנתונים ייחשפו בפני ציבור המאזינים".

 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים