על הפסים: חמש תאונות – בחמש שנים
תאונת הרכבת ליד קיבוץ גת הייתה הרביעית בדרום, אחרי התאונות ברבדים, כפר מנחם ומנוחה, זאת בנוסף לתאונה הקשה בסמוך לבית יהושע
תאונת הרכבת ברבדים הייתה אחת התאונות הקשות בתולדות המדינה, בה נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו כמעט מאתיים. רכבת הנוסעים התנגשה במשאית שהובילה עפר שאמור היה לשמש לסלילת מחלף סורק, המוביל כיום מהאיזור לכביש 6.
כמה מקרונותיה של הרכבת, שעשתה את דרכה מחיפה לבאר שבע, ירדו מהפסים כתוצאה מהתאונה, מה שגרם לריבוי מספר הנפגעים.
בעקבות התאונה
בעקבות התאונה, החליטו משרד התחבורה ומשרד התשתיות הלאומיות לבטל בהדרגה את כל מפגשי מסילת הברזל בארץ, ולבצע ביניהם הפרדה מפלסית.

שנה בלבד אחרי האסון ברבדים, שוב אירעה בישראל תאונת רכבת קשה: חמישה בני אדם נהרגו ו-77 נפצעו לאחר שרכבת נוסעים התנגשה במכונית פרטית שפרצה את מחסום הרכבת. מיד לאחר מכן, הרכבת התהפכה, כתוצאה מההתנגשות.
צוותי הצלה גדולים פינו את הפצועים לבתי החולים. מסוקים של חיל-האוויר הוזנקו גם כן למקום על מנת לסייע בפעולות החילוץ. הכוחות שהגיעו למקום גילו באחד הקרונות כמה לכודים ועמלו במשך שעות עד שהצליחו לחלץ את כולם.
"לא הבנתי מה קורה, פתאום הכל נהיה שחור", סיפר עד ראיה ל-nrg מעריב. "שמעתי בום והתעוררתי, שמעתי את הסירנות, אני לא יודע מה קורה איתי, אני רואה רק מסוקים באוויר. שמישהו יציל אותי", אמר אחד הלכודים ברכבת.

בספטמבר 2009 נפצעו קל שני בני אדם לאחר שארבעה קרונות של רכבת נוסעים ירדו ממסילת הברזל באיזור כפר מנחם, סמוך לקריית גת. ועדת חקירה שהקימו שר התחבורה, ישראל כץ ומנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל), קבעה כי התאונה אירעה כתוצאה משבר בקורת פלדה בתחתית הקרון, שגרם לקורה להתנתק.

בדצמבר 2009 נהרג נתנאל עזרא מפגיעת רכבת לאחר שפרץ את מחסום הרכבת ליד מושב מנוחה, גם הוא באיזור קריית גת. המשגיחה שהייתה באיזור ניסתה להתקשר ולהודיע על כך לנהג הקטר, אך כבר היה מאוחר מדי.
