"אנו נערכים לאיום של נשק לא קונבנציונאלי"
אלוף פיקוד העורף הכריז על עליית קמפיין חדש שכותרתו: "להיות מוכנים ליתר ביטחון". ערכות מגן חולקו ל-13% מהאוכלוסייה

אלוף פיקוד העורף יאיר גולן בתדרוך לקמפיין החדש, היום צילום: יהונתן שאול
מטרתו של הקמפיין היא להסביר מה מועד הזמן לכניסה למרחב המוגן בהישמע אזעקה במקום בו הציבור נמצא, כיצד לבחור מרחב מוגן על פי פרק הזמן העומד לרשותו של האזרח ואיך להכין את המרחב המוגן כולל הציוד בתוכו.
בימים הקרובים יחולקו עלוני הסברה שכותרתם תהיה: "להיות מוכנים ליתר ביטחון". כמו כן יכלול הקמפיין סרטונים בטלוויזיה וברשת האינטרנט.
אגרות הסברה יישלחו בדואר
לדברי קצין בכיר בפיקוד העורף, יחולקו שתי מיליון איגרות לבתי האב ובנוסף יופץ מידע מקיף בכלי התקשורת בקמפיין שאותו תוביל השחקנית תיקי דיין. מסע ההסברה יכלול מידע בשפות רוסית, צרפתית, אנגלית, ספרדית, עברית וערבית אך לא יכלול מידע בשפה האמהרית.
עד כה חולקו למעלה ממיליון ערכות מגן ל-13 אחוזים מהאוכלוסייה. בהתאם לתהליך הייצור של ערכות המגן והתקציב שניתן על ידי הממשלה, המענה
לחלוקה כולל רק 61 אחוזים מאזרחי המדינה ואחרי שנת 2012 לא ייוותרו ערכות מגן לחלוקה אלא אם כן תחליט הממשלה להוסיף כסף לתקציב.
אלוף פיקוד העורף התייחס לאפשרות שחיזבאללה מחזיק אמצעים לא קונבנציונאליים ואמר: "לא ידוע לנו כרגע שבידי החיזבאללה יש נשק לא קונבנציונאלי ולא ידוע לנו גם על כוונות כאלה. אנחנו נערכים לאיום הזה ופיתחנו לאחרונה את תחום הגילוי, הטיהור והמיגון".