חינוך מיוחד

על פי הצעת החוק, על בקבוקי האלכוהול תופיע אזהרה מיוחדת וייאסר פרסום אלכוהול על-ידי ידוענים ועל-ידי לובשי בגדי ספורט. משרדי הפרסום: "אלכוהול זה עניין של חינוך"

חני יודל | 1/11/2010 13:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
דני דנון.
דני דנון. צילום ארכיון: רענן כהן
הצעת החוק שהגישה קבוצת חברי כנסת בראשות ח"כ דני דנון (ליכוד) לשורת הגבלות על פרסום אלכוהול, אינה מתקבלת בשוויון נפש בענף. הדיון בהצעה, שאמור היה להתקיים בוועדת השרים לענייני חקיקה אמש, נדחה להיום ויעסוק בסעיפים שונים ומגבילים שנועדו להילחם בתופעת צריכת אלכוהול בקרב ילדים ונוער, בדומה להגבלות הקיימות על פרסום טבק וסיגריות.

כך למשל על פי ההצעה, על אריזות משקאות אלכוהוליים תופיע אזהרה בדומה לזו המופיעה על חפיסות סיגריות ובדומה לזו המופיעה על בקבוקי משקאות בארה"ב. עוד על פי ההצעה, ייאסר פרסום משקאות אלכוהול על-ידי ידוענים, כמו גם על-ידי לובשי בגדי ספורט או בגדי ים. יצוין כי כיום כבר קיימת הגבלה על פרסום משקאות אלכוהוליים, לפיה לא ניתן לפרסם מוצרים אלה בטלוויזיה לפני השעה 22:00 בלילה.

זהו אינו הניסיון הראשון של חברי כנסת להטיל הגבלות בפרסום, מתוך חשיבה כי הדבר ימנע צריכה מוגברת של משקאות או מזונות מזיקים. כפי שפורסם ב"מעריב", ביולי השנה נעשה ניסיון להגבלת פרסום ג'אנק פוד, כאשר משרד הבריאות וסגנית משרד התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, פנו אל הרשות השנייה במטרה לגבש קוד אתי להסדרת הפרסום בנושא. עוד לפני כן הוגשו מספר הצעות חוק פרטיות להגבלת הפרסום של מזון ומשקאות מזיקים, ביניהם הצעה של נוקד, אך אף אחת לא הגיעה לכדי חקיקה.

הגבלה אחראית

בקרב הפרסומאים קיימת תמימות דעים באשר להצעת החוק החדשה, לפיה יש לבצע שינויים בתחומי החיים האחרים דוגמת חינוך ותרבות, בטרם נטפלים להגבלות בפרסום. "אני בעד אזהרות על המוצר אבל הן לא אפקטיביות", חווה דעתו גיא וינברגר, המשנה למנכ"ל בפרסום זרמון גולדמן. "תרבות שתייה זה עניין של חינוך, אני לא חושב שלהגביל פרסום או להטביע אזהרות יפתור את הבעיה".

יגאל שמיר, שותף וסמנכ"ל קריאטיב בגליקמן נטלר סמסונוב, מסכים. "אני לא חושב שהעובדה שברוס ויליס מפרסם וודקה בטלוויזיה עושה את הנזק, אני כן חושב שההגבלה הקיימת כיום על שעת פרסום האלכוהול היא הגיונית", הוא אומר. "הגבלות נוספות יתחילו לזלוג למקומות של סתם הגבלות.

גיא בר,

המשנה למנכ"ל גיתם BBDO, סבור, כי טועה מי שמתייחס לעולם הפרסום כמנותק משאר עולמות התוכן של הצרכן. "בסדרות טלוויזיה אין מילימטר של הגבלה ואפשר להכניס לשם כל תוכן שקשור לסמים, אלכוהול, סיגריות", אומר בר. "הנוער שעבורו מיועדות ההגבלות, הרבה יותר מתוחכם - הוא צורך תכני אלכוהול באינטרנט ובסדרות, וכן תכנים של אלימות, סקס, סמים - כל דבר אפשרי. לכן ההפרדה הזו של עולם הפרסום משאר עולמות התוכן הופכת את המפרסמים לעלה תאנה".

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק ומי שמייצגת את צד המפרסמים בדיון, סבורה בניגוד לפרסומאים כי "ההגבלות בפרסום עשויות לסייע למגר את התופעה של צריכת אלכוהול בקרב הנוער, אם ייעשו בצורה טובה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->