פציעתו של אבי כהן: הכנסת נגד קסדות חצי
בעקבות התאונה הקשה של כדורגלן העבר, ח"כ בילסקי יוזם חוק שיחייב אופנוענים לחבוש קסדה מלאה. "עושה את ההבדל בין חיים למוות"

"לרוב, מי שחבש קסדה מלאה - חייו ניצלו" צילום: סימון טרטקובסקי משטרת ת''א
כבר אמש מסר בילסקי את הטיוטה הראשונית של הצעת החוק למחלקה המשפטית בכנסת, בה פירט בדקדקנות מהם הסטנדרטים של קסדה תקנית: "קסדה מלאה המספקת הגנה לראש כולו, כולל הגולגולת, העורף והלסת. פנים הקסדה יהיה מרופד בספוג מגן, שנועד למנוע את תזוזת הקסדה על ראש הרוכב".
בילסקי הוסיף כי לקסדה התקנית יהיה מכסה פלסטיק ממוגן שישמור על פני הרוכב ויקל על עינו במהלך הרכיבה, דבר שינטרל רוחות, מזג אוויר קשה, גשם, שמש מסנוורת וחרקים מעופפים - "כל אלו עלולים לסכן את רוכב האופנוע ואת בטיחותו".
הקנס על קסדת חצי - עד 3,000 שקלים
הרוכבים אשר לא יישמעו לחוק, וימשיכו לחבוש קסדת חצי, יאלצו לשלם קנסות הנעים בין 1,500 ל-3,000 שקלים - כך על פי ההצעה.
"הכוונה היא להחמיר עם עבריינים שלא ישתמשו בקסדות תקינות ומלאות - לא נעניק שום פשרות או הקלות", אמר בילסקי. "על כל רוכב לזכור, שקסדה איכותית וחזקה יכולה להיות מעט יקרה, אך מצילת חיים, או במקרה של פציעה קשה - חוסכת תהליך שיקום ארוך ויקר".
ח"כ בילסקי, שינסה לגייס את תמיכת משרד התחבורה והעמותות הפועלות למען הבטיחות בדרכים להצעת החוק, הוסיף בהסברו להצעה,
כי "במדינת ישראל ישנם כיום כ-120 אלף כלי רכב דו-גלגליים. ברוב התאונות הקטלניות ניתן להבחין בבירור בנתון מובהק - מי שחבש קסדה ממוגנת וחזקה - חייו ניצלו, וראשו נשאר שלם וללא חבלות, דימומים פנימיים ושברים, בעוד שמי שחבש קסדת חצי שאינה מגינה על העורף ועל הלסת, נפגע בצורה קשה ביותר".
בתוך כך, הודיע הבוקר גם ח"כ איתן כבל (עבודה) כי בכוונתו להגיש הצעת חוק דומה. לדבריו, "מדובר בקסדות שהשימוש בהן שם ללעג את החובה לחבוש קסדה בזמן הנסיעה. מה הטעם בקסדה שאינה מגינה על הראש?".