שומרים אמונים: חיה"א יאריך את חיי ה-F-15

בצה"ל החליטו להשביח את מטוסי הקרב הוותיקים, ובכך להאריך את חייהם בעשור. "זה המטוס היחיד שיכול לשאת חימוש למרחק ארוך"

אמיר בוחבוט | 10/1/2011 16:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חיל האוויר החל בתהליך של השבחת מטוסי ה-F-15 שנמצאים בשירות כבר מאז שנות השבעים, במטרה להאריך את שירותם בחיל בעוד עשר שנים לפחות. המטוס, שהגיע לישראל מארצות הברית כדי להשיג עליונות אווירית לישראל באזור, יצויד במערכות חדישות אשר יאפשרו לו את המשך הפעילות במציאות הנוכחית.

מטוסי F-15 בבסיס חיל האוויר. בשירות מאז שנות השבעים.
מטוסי F-15 בבסיס חיל האוויר. בשירות מאז שנות השבעים. צילום ארכיון: יהונתן שאול
מטוס ה-F-15, "בז", נכנס לשירות בחיל האוויר הישראלי בשנת 1976. כיום פועלות שתי טייסות של המטוס מדגמים A, B, C, D. טבילת האש הראשונה שלו הייתה במבצע ליטני בשנת 1978.

ב-1981 השתתפו עשרה מטוסי F-15 A במבצע 'אופרה' לתקיפת הכור הגרעיני בעיראק. ברבות השנים לקחו המטוסים חלק במבצעים המורכבים של צה"ל ובתקיפת יעדים רחוקים כשאחד מיתרונותיו הוא נשיאת חימוש רב וכבד.
הוטעמו במטוס שינויים טכנולוגיים

בשל גילו המופלג התכוננו בחיל האוויר לסיים את פעילותו, אך לאחרונה החליטו בחיל להשביח את המטוסים ולהאריך את חייהם בעשר שנים נוספות. מטוס אחד כבר סיים את תהליך ההשבחה והוטמעו בו שינויים טכנולוגיים המאפשרים לו לראשונה לבצע תקיפה באמצעות נשקים אוטונומיים.

"חיל האוויר ומדינת ישראל הבינו את השינוי הנדרש במטוס. ביצעו בו התאמות, ופיתחו לו מערכת נשק, תורת לחימה ואף מודיעין

מתאים. הנשק האוטונומי שהושם בו מתביית באופן עצמאי למטרה – לכן צריך מערכת פיקוד ושליטה שונה", הסביר קצין בכיר בחיל האוויר.

הקצין גם הסביר על הרווח של חיל האוויר מתהליך ההשבחה: "ההשבחה של הבז חשובה כי הוא היחידי שמסוגל לקחת חימושים כבדים ליעדים רחוקים. הצלחנו להוכיח שאנחנו יכולים לעשות שינויים טכנולוגיים ב'בז' שיאפשרו לו לבצע משימות גם בעשר השנים הקרובות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צבא וביטחון''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/army_security/ -->