TGI: עליה בקריאת העיתונים

על-פי סקר TGI שמתפרסם היום נרשמת עליה במחצית השנייה של 2010 בשיעור קריאת העיתונים בארץ. "מעריב" רושם עליה מ-12.5% ל-13.4% ו"ישראל היום" מגדיל את הפער מול "ידיעות אחרונות"

חני יודל | 18/1/2011 13:37 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
עיתונים יומיים
עיתונים יומיים רובי קסטרו
במחצית השנייה של 2010 נרשמה עלייה בשיעור קריאת העיתונים בארץ, כך לפי נתוני סקר TGI. החינמון "ישראל היום" מגדיל את הפער מ"ידיעות אחרונות", עם חשיפה של 37.4% ביולי-דצמבר 2010, לעומת 35.2% במחצית הראשונה של השנה, מה שממקם אותו בראש טבלת דירוג קריאת העיתונים. "ידיעות אחרונות" עם חשיפה של 34.9% בדומה למחצית הראשונה של השנה, ו"מעריב" רושם עלייה משמעותית של 7.2% מ-12.5% ל-13.4%. במקום הרביעי בטבלה ממוקם החינמון "ישראל פוסט", עם חשיפה של 9.4% לעומת 7.9% במחצית הראשונה של השנה. אחריו "הארץ, שרושם עלייה קלה מ-6.4% ל-6.8% במחצית השנייה של השנה, ואילו העיתון הכלכלי גלובס רושם עלייה מ- 3.5% ל-4.4%. העיתון הכלכלי דה מרקר רושם עלייה קטנה, מ-7.2% ל-7.6%.

לראשונה העיתון "כלכליסט" נמדד גם כעיתון עצמאי וגם כמוסף של "ידיעות אחרונות", מה שהעלה את החשיפה שלו משמעותית מ-4.6% ל-11.4%. איתן כסיף, מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI מציין: "מגמת הגידול בסך קריאת העיתונים בישראל היא תופעה חריגה מהנהוג בעולם. בשנת 2010 שיעור קריאת העיתונים בסוף השבוע הוא 63.6%, לעומת 59.6% ב- 2009. בימי חול עלתה קריאת העיתונים מ- 60.1% ב-2009 ל- 63.7% ב- 2010".

בעולם השבועונים, המגזין "רייטינג" מבית מעריב מציג עלייה: מחשיפה של 2.5% במחצית הראשונה של השנה ל-2.7% במחצית השנייה. "פנאי פלוס" מציג עלייה מ-6.2% ל-6.7%, ואילו "לאישה" יורד מחשיפה של 9.9% ל-9.1%. רוב הירחונים, המופצים אחת לחודש, רשמו ירידה בשיעורי החשיפה. מי שמוביל בגזרה זו הוא הירחון "בלייזר", עם חשיפה של 4.2% (לעומת 4.9% במחצית הראשונה של השנה).



פחות מאזינים לרדיו

בהשוואה של 2010 מול 2009, נמשכת מגמת הירידה בשיעורי ההאזנה לרדיו, כאשר בכל שנת 2010 האזינו ביום חול ממוצע כ-74.5% מהאוכלוסייה, לעומת 75.4% ב- 2009 (ו-76.2% ב-2008). למרות זאת, בבדיקת המחצית הראשונה של 2010 מול המחצית השנייה, לא נרשם שינוי בשיעורי ההאזנה הכללית בין יולי-דצמבר (74.4% האזנה ביום חול ממוצע) לעומת ינואר-יוני (74.5% האזנה ביום חול ממוצע).

תחנות "קול ישראל" של רשות השידור רושמות עלייה מ-39.5% במחצית הראשונה של 2010, ל-41.2% במחצית השנייה של השנה. תחנות הרדיו האזורי יורדות  מ-32.9% ל-31.5%, ואילו גלגל"צ רושמת עלייה מ-27.2% ל-29%. תחנת גל"צ לעומת זאת רושמת ירידה קלה, מ-24.5% ל-22.5%. רשת ב' של קול ישראל עוקפת את שיעורי ההאזנה לגל"צ, עם 27% (לעומת 26.5% במחצית הראשונה של השנה).

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->