התרסקות אייר פראנס: הטייס לא היה בתאו

הממצאים הראשונים מניתוח הקופסאות השחורות בטיסה 447 מראים כי הטייס מיהר לשוב כאשר נשמעה אזעקה. הגורם לאסון עדיין לא נקבע

nrg מעריב | 23/5/2011 14:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חוקרי התעופה בצרפת ממשיכים לבדוק את התוכן של שתי הקופסאות השחורות של טיסת אייר פראנס 447 בניסיון לגלות את הסיבה להתרסקות המטוס לפני כשנתיים מעל האוקיינוס השקט. הדר שפיגל דיווח היום (ב') כי על פי הממצאים הראשוניים, כשל טכני ואנושי ככל הנראה גרם לאסון האווירי.

בשבוע האחרון מנתחים אנשי הסוכנות לבטיחות אווירית של צרפת את התוכן של רשם הקול ורשם הטיסה ממטוס האיירבוס שהתרסק ב-1 ביוני 2009 בעת שהיה בדרכו מברזיל לצרפת עם 228 נוסעים ואנשי צוות. הקופסאות השחורות התגלו בעומק הים בתחילת החודש במהלך מבצע החיפושים הרביעי אחרי שרידי המטוס.
 
מפנים חלק ממטוס אייר פראנס שהתרסק.
מפנים חלק ממטוס אייר פראנס שהתרסק. צילום: אי-פי
 
גורמים המקורבים לחקירה אמרו לעיתון הגרמני כי מההקלטות עולה כי מרק דובואה, הקברניט בן ה-58, לא היה בתא הטייס כאשר החלו הבעיות. הקולות ברשם מלמדים כי דובואה מיהר לשוב כאשר התקבלה ההתרעה האלקטרונית. "הוא נתן הנחיות לשני טייסי המשנה כיצד להציל את המטוס", ציין אחד הגורמים.

כמו כן, בניגוד להערכות עד כה לפיהן הצוות הוביל את המטוס ישירות לתוך סופה מעל האוקיינוס, הראה נתיב הטיסה כי הטייסים ניסו למצוא את הנתיב הבטוח ביותר לנוכח מזג האוויר הסוער. הרשם הראה כי הניסיונות הצליחו בהתחלה, מאחר שלא הייתה עדות למערבולות משמעותיות שטלטלו את המטוס.

העיתון ציין כי במהלך הסערה, נשאבו כמויות עצומות של מים לגבהים אדירים, שם הם הפכו לגבישי קרח שמערכות המכ"ם של המטוס לא היו יכולות לזהות. בעקבות זאת, קפאו מערכות המהירות של המטוס והקשו על הטייסים לשמור על המהירות הדרושה כדי למנוע ממערכות המטוס להיתקע.

"אם המטוס לא יכול להשתקם, הוא צולל באופן אנכי במהירות מסוכנת", הסביר ז'אן פרנסואה הוזן, קברניט של חברת אייר פראנס ונציג האיחוד של הטייסים.

ההערכה היא לנוכח המצב החמור, המטוס סבל משיתוק קטלני והתרסק. שרידיו של המטוס, שהתגלו במרחק של כעשרה קילומטרים מהמקום האחרון שבו הוא שידר באמצעות הלוויין, רק חיזקו את ההשערה.

כעת החוקרים צריכים לברר מה גרם לשיתוק המערכות בהתחלה. על פי הדיווח, אחת האפשרויות היא כי הטייסים הגיבו באופן שגוי לכשל בחיישני המהירות, ואולי הגבירו את דחף

המנוע וגרמו לעליית החרטום.

אולם גם קיימת האפשרות כי המטוס עצמו הגיב בדרך שגויה להשעיית המערכות. "הרשם מלמד כי המטוס משך מעלה זמן קצר אחרי שהחיישנים כשלו", אמר מומחה שנמצא בקשר עם החוקרים.

בשבוע שעבר, עם תחילת בדיקת הנתונים, הוציאה חברת איירבוס הודעה לכל החברות שמחזיקות בדגם של A330 וציינה כי החוקרים עדיין לא מצאו רמזים שיצביעו על כך שמדובר בכשל טכני. עם זאת, התביעה הצרפתית עדיין שוקלת אם להגיש כתבי אישום נגד איירבוס ונגד אייר פראנס על גרימת הריגה ברשלנות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''חדשות חוץ''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/around_world/ -->