התרסקות אייר פראנס: 4 וחצי דקות של אימה
דוח הביניים לבדיקת תאונת טיסה 447, מעלה כי טייסי המשנה ניסו לטפל בתקלה במשך 3.5 דקות ורק אז הצטרף לתא הטייס הבכיר

אחת הקופסאות השחורות של מטוס אייר פראנס בקרקעית האוקיינוס צילום: אי-פי-אי
מהדוח עולה כי על פי הקלטות מהטיסה, הטייס הגיע לתא הטייס אחרי שהמטוס כבר החל במסלול ההתרסקות, ככל הנראה משום שנח את מנוחתו השגרתית.
הממצאים הגיעו מהסוכנות לחקר תאונות אוויריות בצרפת (ה-BEA), אשר מתבססים על ניתוח הנתונים מהקופסאות השחורות שנמצאו בתחתית האוקיינוס השקט בתחילת החודש.
המטוס המריא לגובה של 38 אלף רגל ואז החל בירידה של שלוש דקות וחצי, כשהוא נע ימינה ושמאלה, אז ניסו טייסי המשנה לטפל בתקלה. הטייס הראשי הצטרף רק דקה לפני ההתרסקות. הסוכנות מסרה כי מוקדם מדי לקבוע את סיבות ההתרסקות, וכי דוח מקיף יותר יימסר במהלך הקיץ.
ניסיונות הטייסים הצליחו בהתחלה
ביום שני פרסמה הסוכנות פרטים חדשים לקראת פרסום הדוח. בניגוד להערכות עד אז, לפיהן הצוות הוביל את המטוס ישירות לתוך סופה מעל האוקיינוס, הראה נתיב הטיסה כי הטייסים ניסו למצוא את הנתיב הבטוח ביותר לנוכח מזג האוויר הסוער. הרשם הראה כי הניסיונות הצליחו בהתחלה, מאחר שלא הייתה עדות למערבולות משמעותיות שטלטלו את המטוס.
כמו כן, במהלך הסערה, נשאבו כמויות עצומות של מים לגבהים אדירים, שם הם הפכו לגבישי קרח שמערכות המכ"ם של המטוס לא היו יכולות לזהות. בעקבות זאת,
קפאו מערכות המהירות של המטוס והקשו על הטייסים לשמור על המהירות הדרושה כדי למנוע ממערכות המטוס להיתקע.
"אם המטוס לא יכול להשתקם, הוא צולל באופן אנכי במהירות מסוכנת", הסביר ז'אן פרנסואה הוזן, קברניט של חברת אייר פראנס ונציג האיחוד של הטייסים.
ההערכה היא לנוכח המצב החמור, המטוס סבל משיתוק קטלני והתרסק. שרידיו של המטוס, שהתגלו במרחק של כעשרה קילומטרים מהמקום האחרון שבו הוא שידר באמצעות הלוויין, רק חיזקו את ההשערה.