מפקד מחוז במשטרה סגר תיק תאונה בה היה מעורב
בעת שכיהן כסגן מפקד המחוז הצפוני, תנ"צ חגי דותן היה מעורב בתאונת דרכים עם מכונית המשטרה שברשותו. במקום להעביר את הטיפול לידי גורם מוסמך אחר, בחר דותן להיות הקצין שחתום על הדוח המשטרתי, יחד עם שורה של קצינים שהיו אז תחת פיקודו הישיר. "זו שערורייה", אומרים בתנועת אומ"ץ. דותן: "מדובר בעניין מנהלתי שאין לו השפעה על ההליך השיפוטי"

בתיאור המקרה, כפי שעלה מהדוח המשטרתי, נכתב כי רכב משטרתי נסע מכיוון צומת המוביל לכיוון צומת הזכוכית. מכונית פרטית שיצאה מקיבוץ הסוללים לא צייתה לתמרור עצור והתנגשה ברכב המשטרתי.
במסקנות הדוח המשטרתי, שאותו חיבר המפקח עוזי הדר, ראש מחלקת תאונות דרכים במרחב העמקים, שהיה פקודו של תנ"צ דותן, נכתב: "מסתמנת אשמה של הרכב הפרטי שיצא מהסוללים, לא מסתמנת אשמת המשטרה".
על הדוח המשטרתי חתם גם רב-פקד שמעון בן שבו, ראש אגף התנועה של משטרת מרחב העמקים, שגם הוא היה פקודו של תת-ניצב דותן באותם ימים. המסמך המשטרתי שהגיע לידי nrg מעריב מגלה כי עוד שלושה קצינים בכירים במשטרה - רפ"ק אילן ידגר, קצין הבוחנים המחוזי של המחוז הצפוני, סנ"צ דודו הראל וסנ"צ נביל עיסאווי, קציני אגף התנועה של המחוז הצפוני - שהיו תחת פיקודו של הקצין דותן נאלצו לחתום על הדוח בו הם מנקים את מפקדם מהאשמה.
על פי נהלי המשטרה, רק נציג פרקליטות או סגן מפקד מחוז יכולים לסגור תיק חקירת תאונת דרכים של איש משטרה. למרבה הפלא, על הדוח המשטרתי של חקירת תאונת הדרכים של ניצב דותן חתם לא אחר מאשר דותן עצמו.
"זו פשוט שערוריה. יש כאן ניגוד עניינים והפרת אמונים", לדברי עורך הדין פנחס פיני פישלר, מתנועת אומ"ץ. "יש נוהל במשטרה על העברת טיפול של אירוע שכזה לידי גורמים אחרים.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "ניצב חגי דותן, בהיותו סגן מפקד המחוז הצפוני, נפגע מתאונה כתוצאה מנהיגת רכב אחר שלא ציית לתמרור עצור. נהגת הרכב הפוגע נחקרה והודתה שלא צייתה לתמרור ובדיון בבית המשפט לתעבורה הורשעה בעברה הנ"ל". עוד בהודעת המשטרה: "ניצב דותן חתם על המסמך כתהליך פרוצדוראלי שאין לו השפעה כלשהי על ההליך השיפוטי כלפי הנהגת, זאת לאחר חקירת הגופים המקצועיים".
