לקראת הרפורמה: תחבורה ציבורית במבחן

הבעיה עם הרפורמה המוצעת פשוטה: זו רפורמה חסרת תקדים בהיקפה. הנוסעים יצטרכו לתכנן מחדש את נסיעותיהם כדי להגיע בזמן

דוד ליפקין | 29/6/2011 10:46 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הפתעה ציפתה אתמול (ג') לאלפי תושבי גוש דן, שמצאו בתחנות האוטובוסים חוברות על הרפורמה בתחבורה הציבורית, אשר תיכנס לתוקף ביום שישי. החוברות בישרו על שינויים קיצוניים בחלק ניכר מקווי דן ואגד בגוש דן: 20 קווי נסיעה יבוטלו, מסלולי נסיעה ישתנו וקווים חדשים יתחברו לקווים העיקריים בתל-אביב.

מטרתה של הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, כפי שמציגה רותי אמיר, ראש אגף התחבורה הציבורית בחברת נתיבי איילון, היא להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית - זאת לאחר שבשנים האחרונות ניכר קיטון במספר זה למרות הגידול באוכלוסייה. רפורמה זו מיועדת, לדבריה, לריכוז נסיעות האוטובוסים בצירי תנועה ראשיים כדי שהאוטובוסים יגיעו במהירות רבה יותר ובתדירות גבוהה. כמו כן, הרפורמה עשויה להקטין את תנועת האוטובוסים ברחובות הצרים בשכונות.

מה קרה לתנועת האוטובוסים ברמת אביב ג'? אמיר מציינת כי בפגישה שהתקיימה עם ועד שכונת רמת אביב ג' ביקשו אנשי הוועד לצמצם את תנועת האוטובוסים והתנגדו להוספת קו שיגיע לאזור. בעיה נוספת צצה בשכונת המשתלה בצפון תל-אביב: דיירי בית האבות בשכונה והעובדים בו ביקשו שקו אוטובוס יגיע למקום, ואכן קו כזה תוכנן עם לוח זמנים נוח. אולם תושבי השכונה התנגדו, ומתכנני הרפורמה נאלצו להקטין את תכיפות הקו החדש שיגיע לשכונה זו.
קשובים לתלונות

אמיר, מתכננת הרפורמה של התחבורה הציבורית, מביעה אופטימיות לגבי הצלחתה ומבטיחה שבמהלך החודשים הקרובים תעקוב אחר יישום הרפורמה ואחר תגובות ציבור הנוסעים. בעוד 3 חודשים, היא מבטיחה, יתבצעו שינויים בקווים אם יידרשו.

אך הבעיה עם הרפורמה המוצעת בתחבורה הציבורית פשוטה: זו רפורמה חסרת תקדים בהיקפה. מאות אלפי נוסעים יצטרכו לתכנן מחדש את נסיעותיהם כדי להגיע בזמן למקומות העבודה בשעות הבוקר המוקדמות ולחזור הביתה בשעות אחר הצהריים. לא קל יהיה להם לחפש במזג האוויר הקיצי של יולי את תחנת האוטובוס המתאימה, ואילו הסיוע של הדיילים והדיילות יהיה זמני. כמו כן, צפויות תלונות רבות מצד נוסעים

על ביטול קווי תחבורה רבים, כמו 30 ,36 ,45 ו-27.

תהיה זו טעות מצד משרד התחבורה ונתיבי איילון לבצע את השינויים ההכרחיים רק בעוד 3 חודשים, ומוטב שהתיקונים והשינויים בקווי התחבורה הציבורית ייעשו כבר בשבועות הבאים.

כדי שהרפורמה תצליח ואכן תגדיל את מספר הנוסעים דרושה אוזן קשבת לתלונות הציבור. אמיר מציינת שהיא מקבלת מדי יום ביומו 300 תגובות מהציבור על תוכנית הרפורמה, וברור לה שבשבוע הבא תופגז בתגובות נוספות עם טיעונים ביחס לעיוותי הרפורמה. משרד התחבורה חייב להראות שהוא קשוב לתלונות הנוסעים כדי שהציבור לא יאבד את האמון ברפורמה בתחבורה הציבורית-ויחזור לרכב הפרטי.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דוד ליפקין

צילום:

פרשן כלכלי בכיר במעריב

לכל הטורים של דוד ליפקין

עוד ב''דוד ליפקין''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

דעות וטורים

המייל הירוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/green/ordering_new_1/ -->