מהפכת האוטובוסים: המדריך לנוסע האבוד בגוש דן

איך יודעים אם התחנה הקבועה עדיין בתוקף? מה לעשות אם הקו בוטל? כמה נמתין מעכשיו לאוטובוס? מה ההבדל בין כרטיס חכם לנסיעה חד-פעמית? באילו ערים נקום היום לקווים חדשים לגמרי? כל מה שצריך לדעת על הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, שיוצאת הבוקר לדרך בצל החששות הכבדים למהומה ובלגן

עידו אפרתי | 1/7/2011 7:02 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הרפורמה בתחבורה הציבורית של גוש דן יוצאת הבוקר לדרכה. מאות אלפי נוסעי האוטובוסים יידרשו להסתגל במהירות לרשת הקווים החדשה כדי להגיע ליעדם. המערך החדש יכלול 59 קווים, במקום 82 עד כה, והוא יידרש לעמוד בעומס של כ-9,600 נסיעות המבוצעות מדי יום באזור גוש דן.

במסגרת הרפורמה תבוצע הפרדה בין קווים ראשיים ובין קווים לשירות מקומי או אזורי.
כמו כן, תתוגבר תדירות האוטובוסים, תבוצע האחדה של תעריפי הנסיעה וייכנס לפעולה "הכרטיס החכם", שיאפשר מעבר של הנוסעים בין האוטובוסים השונים למשך 90 דקות (שעה וחצי) בעלות נסיעה בודדת.
צילום: ראובן קסטרו
אוטובוסים בתל אביב צילום: ראובן קסטרו
אילו ערים ייקחו חלק בארגון הקווים מחדש?

תל-אביב-יפו, חולון, בת ים, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, קריית אונו, גבעת שמואל, בני ברק, פתח

תקווה, יהוד, אור יהודה, גני תקווה, כפר סבא, רמת השרון, הוד השרון, הרצליה, רעננה וראש העין.

הגעתי לתחנה הקבועה שלי, האם היא עדיין רלוונטית?

השינויים מתבססים ברובם על כ-2,000 תחנות קיימות בתוספת של כ-100 תחנות חדשות. התחנות אמנם קיימות, אך משרתות את הקווים החדשים במסלולים נסיעה שונים שאינם מגיעים בהכרח לאותו היעד.

מהו "כרטיס חכם" ?

מדובר למעשה בכרטיס ה"רב-קו" שקיים כיום, אלא שבמסגרת השינויים הוא יהיה תקף לכל מפעילי האוטובוסים (אגד, דן, מטרופולין וקווים) ותוקפו מבחינת אזורי הנסיעה יורחב. באמצעות שימוש ב"כרטיס חכם" יוכל הנוסע לעלות ולרדת, באופן בלתי מוגבל, מאוטובוסים של כל החברות למשך שעה וחצי בעלות נסיעה בודדת.

מה לגבי כרטיסי הנייר לנסיעה חד-פעמית?

ניתן יהיה לרכוש גם את כרטיסי הנייר בתעריף קבוע של 6.40 שקל לנסיעה, אולם הכרטיס לא יאפשר מעבר בין אוטובוסים, לעומת הכרטיס החכם.

מה לגבי תעריפי ה"חופשי-חודשי" ?

הנוסעים יוכלו להמשיך ולרכוש כרטיסי "חופשי חודשי" הרלוונטיים לאזורם בתעריפים חדשים. "חופשי-חודשי" לכל הערים ברפורמה יעלה 248 שקל, במקום 324 שקל כיום. כמו כן, יוכל הנוסע לרכוש כרטיס "חופשי-חודשי" אזורי  ("חופשי-חודשי" אזור 1 יעלה 227 שקל, "חופשי-חודשי" אזור 21 יעלה 159 שקל, וכרטיסי "חופשיחודשי" מקומי של בני ברק, פתח תקווה וראש העין ימשיכו להימכר כרגיל). כרטיס נסיעה "חופשי-יומי" יתרחב לכל ערי הרפורמה ויעלה 14 שקל.

מי ישלם יותר ומי ייהנה מהתעריפים החדשים?

תעריפי הנסיעה החדשים ייטיבו בעיקר עם הנוסעים במסלולים ארוכים ואלה שנדרשים להחליף אוטובוסים בדרכם אל היעד הסופי. אולם נוסעי האוטובוס בתוך העיר, ששילמו עד כה שישה שקלים לנסיעה אחת, ייאלצו לספוג עלייה של כשבעה אחוזים ולשלם 6.40 שקלים עבור אותה הנסיעה.

האם תשונה המדיניות בכל הקשור לקווים שומרי שבת?

במשרד התחבורה מדגישים כי מדיניות ה"סטטוס קוו", של אי-פעילות מערך אוטובוסים בשבת, תישמר וכי מסלולי הקווים החדשים בנויים כך שההגעה ליעד הסופי תהיה לפני כניסת השבת.

כיצד הרפורמה תשפיע על זמני ההמתנה?

על פי הערכה עדכנית של חברת נתיבי איילון, תדירות האוטובוסים בקווים החדשים צפויה לקצר את זמן ההמתנה לנוסעים בקווים הראשיים בכ-25 אחוז, ואילו בקווים המקומיים בתוך השכונות, בשיעור גבוה יותר, כאשר זמן ההמתנה יקוצר מ-40-30 דקות לכדי 20-15 דקות .

כיצד אדע היכן נמצא האוטובוס שלי?

לשירות הנוסעים הוקם אתר אינטרנט חדש: www.busline.co.il המאפשר לקבל מידע על כל שאלה. לבירורים בטלפון מוזמן הציבור להתקשר למוקד של משרד התחבורה במספר 8787*, למוקד דן 3456* ולמוקד אגד.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/in_country/ -->