עובדי הרכבת חסמו את המסילה ומנעו חנוכת הקו החדש

במסגרת סכסוך העבודה עליו הכריזו העובדים, ובניגוד להחלטת בית המשפט, חסמו עובדי הרכבת את המסילה מדרום לתחנת ההגנה בת"א ומנעו את השקת הקו החדש לראשון לציון. הנהלת הרכבת: "ועד העובדים ממשיך לנהוג באטימות כלפי הנוסעים". העובדים: "לא רצינו להגיע למצב הזה, צריך להבין מאיפה זה בא

יובל גורן | 25/9/2011 9:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ממשיכים במחאה: הבוקר (א') מימשו עובדי הרכבת את איומם, ובניגוד להחלטת בית המשפט מנעו את חנוכת הקו החדש מתל אביב לראשון לציון. העובדים חסמו את המסילה ומנעו מהרכבת לצאת לדרכה. הטקס לציון פתיחת הקו החדש התקיים כמתוכנן בתחנה בראשון לציון מערב בנוכחות שר התחבורה וראשי ערים, אך ללא הגעת הרכבת.

עובדי הרכבת חוסמים הבוקר את המסילה בתחנת ההגנה
עובדי הרכבת חוסמים הבוקר את המסילה בתחנת ההגנה צילום: רענן כהן
העובדים חסמו בגופם את הקווים והניחו חפצים על המסילה. מדובר באקט מחאתי שעליו הורה ועד עובדי הרכבת, במסגרת סכסוך העבודה שהכריז בעקבות הכוונה להפעיל את הקו החדש. בין היתר, טוענים בוועד כי הנהגים לא קיבלו תוספות כוח אדם בהתאם.

פעולותיהם של העובדים הן בניגוד להחלטת בית המשפט מהלילה, שהורה לעובדים שלא למנוע את השקת הקו החדש. בהנהלת הרכבת תקפו בחריפות את פעולות העובדים. "ועד העובדים ממשיך לנהוג באטימות כלפי ציבור הנוסעים. פעולות יו"ר הוועד מוכיחות כי רכבת ישראל זקוקה לשינוי תרבותי וארגוני עמוק. בין העובדים שנמצאים הבוקר בתחנת רכבת ההגנה בתל אביב ומונעים את נסיעת הרכבת דרומה, נמצאת גם יושבת ראש ועד העובדים".

יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי אמרה ל-nrg מעריב בתגובה לטענות: "העובדה ששר התחבורה מגיע ומקיים טקס חגיגי בזמן שרכבת ישראל נמצאת במשבר כה חמור – זו אטימות. מה שעשינו היום לא פוגע בציבור הנוסעים, אם כן אז בצורה מינורית. לצערי הנהלת הרכבת מנסה לגרום לציבור להפנות את הזעם שאמור להיות כלפיהם לעברנו".  
צילום: רענן כהן
חברי ועד עובדי הרכבת חוסמים את המסילה צילום: רענן כהן
"צדק חברתי ודי להפרטות"

בוועד עובדי הרכבת הדגישו כי "המאבק של עובדי הרכבת הוא מאבק למען כלל הציבור בישראל. זהו מאבק נגד העסקת עובדי קבלן ונגד הפרטה של משאבים לאומיים כגון רכבת ישראל".

בהודעה שפרסם הוועד נכתב: "אנחנו מבינים את כעסו של הציבור כנגד רכבת ישראל, אך חשוב לנו שיידע כי השירות ברכבת נובע ברובו מכך שבמשך עשר שנים ההנהלה והמטה מתנפחים אך הם לא רוכשים ציוד, לא קולטים כוח אדם,

לא בונים מוסכים - וכל זאת על מנת לשכנע הציבור שחייבים להפריט את הרכבת".

"צר לנו ששרי האוצר והתחבורה לא הפנימו את המסר של הקיץ האחרון - צדק חברתי ודי להפרטות", הוסיפו העובדים. "אנחנו מתנצלים בפני ציבור הנוסעים, לא רצינו להגיע למצב הזה ואנו נשתדל לא להגיע למצבים אלו בעתיד, צריך להבין את העובדים ולהבין מאיפה זה בא".

כבר אתמול הודיעה ההסתדרות העובדים כי קו הרכבת החדש בין תל אביב לראשון לציון מערב שפתיחתו מתוכננת למחר – לא ייפתח, למרות הוראת בית המשפט לעובדי הרכבת שלא לנקוט בעיצומים.

לפני כשלושה שבועות הודיע ועד העובדים ברכבת, המאורגן בהסתדרות עובדים, על סכסוך עבודה בגין הכוונה לפתוח את קו הרכבת החדש לראשון לציון, מבלי שהעובדים זכו לתוספות כוח אדם של נהגי הקטרים ועובדים אחרים. בוועד העובדים טוענים כי פתיחת הקו ללא תוספת כוח אדם תביא לעומס רב על הנהגים העובדים הקיימים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים