קו הרכבת מראשל"צ נפתח לתנועה
ועד העובדים ונציג ההסתדרות התחייבו לקיים את הוראות בית הדין, מה שהוביל לפתיחת הקו החדש ולמניעת האיום בביזיון בית המשפט

חברי ועד עובדי הרכבת מונעים את פתיחתו של הקו החדש, הבוקר צילום: רענן כהן
בעקבות מהלך זה של ועד העובדים, הודיעה הנהלת הרכבת כי תמשוך את בקשת ביזיון בית הדין שהגישה נגד אדרי, אדרעי ושלושה עובדים נוספית ברכבת. למרות זאת, הצדדים עוד ממתינים לדיון בערעור שהגישו ההסתדרות וועד עובדי הרכבת בנושא הפרטת תחום התחזוקה ברכבת ישראל.
מהנהלת הרכבת נמסר לאחר הדיון, כי "מהרגע שבו ועד עובדי הרכבת החליט להפר את צו ביהמ"ש ולמנוע את הפעלת קו הרכבת החדש לראשל"צ מערב, הורה מנכ"ל החברה על הפסקת תנועת הרכבות בקו זה, עד לקבלת התחייבות של יו"ר הוועד בבית הדין לעבודה כי לא תבצע שיבושים נוספים בקו זה ותפגע בציבור הנוסעים".
הבוקר: העובדים חסמו בגופם את הקווים
לאחר שנציגי ההסתדרות והעובדים התחייבו בפני בית הדין, נפתח הקו החדש לתנועת רכבות והחל מהשעה 14:52 החלו לנוע רכבות נוסעים בקו ת"א-ראשל"צ מערב ולספק שירות בתחנות החדשות בחולון, בת ים וראשל"צ מערב.
הבוקר מימשו עובדי הרכבת את איומם, ובניגוד להחלטת בית המשפט מנעו את חנוכת הקו החדש מתל אביב לראשון לציון. העובדים חסמו את המסילה ומנעו מהרכבת לצאת לדרכה.
הטקס לציון פתיחת הקו החדש התקיים כמתוכנן בתחנה בראשון לציון מערב בנוכחות שר התחבורה וראשי ערים, אך ללא הגעת הרכבת.
העובדים חסמו בגופם את הקווים והניחו חפצים על המסילה. מדובר באקט מחאתי שעליו הורה ועד עובדי הרכבת, במסגרת סכסוך העבודה שהכריז בעקבות הכוונה להפעיל את הקו החדש. בין היתר, טוענים בוועד כי הנהגים לא קיבלו תוספות כוח אדם בהתאם.