בעשור הקרוב: 58 בני אדם ייהרגו על כביש 31
באור ירוק מעריכים 58 בני אדם ייהרגו תוך עשור ועוד 1,500 ייפצעו בכביש שוקת- להבים. שמואל אבואב יש לשדרג לאלתר את הכביש"

מבצע של משטרת התנועה בכביש 31 צילום: יהודה לחיאני
מדובר בנתון מפחיד למדי שיש בו כדי להדליק אורות אדומים בקרב מקבלי ההחלטות כדי שיזדרזו בסיום עבודות שדרוג הכביש והרחבתו.
מדובר בכביש הקטלני ביותר בדרום המתפרס על פני 70 ק"מ ואשר רובו מלא בליקויים תעבורתיים מסוכנים ביותר אשר לא תוקנו מעולם והוזנחו במשך שנים רבות. בראשית השבוע חשף 'מעריב' את הליקויים בכביש ואת הסכנות שהוא טומן בו לנהגים שלא מכירים אותו, זאת בעקבות שתי תאונות דרכים קטלניות שגרמו למותם של חמישה בני אדם. מתחילת השנה נהרגו בכביש זה 12 בני אדם.
בעמותת אור ירוק טוענים, כי על פי נתונים שבידיהם בכביש זה נהרגו בשנתיים האחרונות 30 בני אדם ונפצעו 370.
"הטיפול בכביש זה הינו בעל חשיבות עליונה"
"לאחר שנים של הזנחה אנו דורשים ממע"צ לטפל לאלתר בכביש 31'", דורש מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, "הכביש הזה אדום, שכן אין הפרדה של נתיבים, כביש מפותל והראות בו בלילה לקוייה ואין בו הסדרי חצייה בטוחה להולכי רגל רבים הנעים בקרבת הכביש".
אבואב, פנה באחרונה לראשי המועצות והישובים שהכביש חוצה אותם, ערד, כסייפה, חורה, מיתר, להבים, לקייה ורהט בבקשה להרתם למאבק על שיפוץ הכביש ושדרוגו.
"הטיפול בכביש זה הינו בעל חשיבות עליונה, לשם מניעת הפגעותם הצפויה של למעלה מ-1,500 בני אדם, כדי להבטיח את בטחונם האישי של משתמשי הכביש יש לסלול
בכביש לאלתר שני נתיבים לכל כיוון, להציב מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, תאורה מלאה והסדרה בטוחה של הולכי רגל ומשתמשי התחבורה הציבורית".
בעמותה טוענים, כי מדובר באחד הכבישים העמוסים בישראל ומידי יום נעים בו בין 16 ל-23 אלף כלי רכב. על פי מחקר שערכה העמותה בכביש שנוסעים בו ביממה למעלה מ10,000- כלי רכב יש צורך מיידי בהקמת גדר הפרדה.
הההערכה היא, שעבודות השיפוץ על הכביש יסתיימו רק לקראת שנת 2014. גורמים במשטרה פנו כמה פעמים לבכירי מע"צ לזרז את העבודות והובטח שהעבודה על חלקים גדולים של הכביש יסתיימו תוך שנתיים.