מנובמבר: 50% הנחה לסטודנטים באוטובוסים
ההטבה, שנכללה בהמלצות ועדת טרכטנברג, מהווה רק מענה חלקי כי היא מותנית ברכישה של כרטיס תקופתי, ולא כוללת נסיעה ברכבת

נוסעים באוטובוס. "מי שנוסע פחות, זה לא אפקטיבי" צילום: יהונתן שאול
הטבה זו הינה חלק מהמלצות ועדת טרכטנברג בנוגע לתחבורה הציבורית. הסטודנטים מעריכים כי שר התחבורה, ישראל כץ, רצה לזקוף את ההטבה לזכותו ועל כן הקדים את אישור ההמלצות, כאשר זו אמורה הייתה לצאת לפועל ב-2012.
ההחלטה הנוכחית הינה חלק מסל ההטבות שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו לסטודנטים זמן קצר לאחר תחילת המחאה החברתית, זאת במטרה להביא ליציאתם מהמחאה ולסיומה. הסטודנטים סרבו בטענה כי ההטבות מיטיבות עם הסטודנטים בלבד ונועדו לרצות אותם ולא לפתור את הבעיות החברתיות הקיימות.
ההטבה שמציע כץ מהווה מענה חלקי להמלצה המלאה: ראשית, היא אינה חלה על נסיעות הרכבת, המשמשות סטודנטים רבים, ושנית, היא מותנית ברכישת כרטיס חופשי סמסטריאלי או חופשי שנתי.
"השגנו הישג חסר תקדים אך נותרו דרישות רבות"
עבור הסטודנטים הנוסעים מדי יום באוטובוסים, מדובר בהטבה של ממש. יש לציין כי כרטיסי הנסיעה התקופתיים של הסטודנטים כבר מהווים הנחה של מחצית המחיר, כך שההטבה למעשה מרחיבה את אפשרויות הנסיעה שלהם לנסיעות ליעדים רחוקים יותר ללא הגבלה.
כץ הודיע על החלטתו במהלך מפגש עם איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, שאמר כי "השגנו הישג חסר תקדים לסטודנטים אך נותרו דרישות רבות, לכן המחאה תימשך. ההישג רק נותן כוח להמשיך ולהיאבק עבור כלל
אזרחי המדינה".
שי, סטודנט באוניברסיטת תל אביב, ממעיט בחשיבות ההטבה ואומר כי "זה לא משתלם כאשר אתה לא נוסע מדי יום, לי זה לא יעזור. בשנה הראשונה היה לי כרטיס סטודנטיאלי כי כל יום הגעתי לאוניברסיטה, אז זה היה מאוד עוזר. מי שנוסע פחות, זה לא אפקטיבי". עוד הוא מוסיף כי "הרבה מאוד סטודנטים מגיעים לאוניברסיטת תל-אביב ברכבת מראשון לציון, נתניה ועוד ערים סמוכות, יש צמוד אליה תחנת רכבת. חשוב מאוד שההטבה תחול גם על הנוסעים ברכבות".