אור ירוק: מתנדבים בדקו אויר בגלגלי כלי הרכב
כחלק מפעילויות מניעת תאונות הדרכים של העמותה, עמדו מתנדבים בתחנות דלק בטבריה ובדקו את מצב הגלגלים של הנהגים

בתקופת החורף, חשיבות הצמיג גדלה צילום ארכיון: מקס ילינסון
כלי הרכב שנבדקו, הופנו לעמדת ניפוח האוויר שבתחנת הדלק, שם נופחו הצמיגים לפי הנדרש. לחץ אויר שגוי בצמיג או צמיג שחוק וישן פוגעים ביכולת הרכב להעביר את כוח המנוע ופקודות הנהג לקרקע. במצב זה, התאוצה נפגמת, יכולת הבלימה, יכולת הפנייה של המכונית וכך גם אחיזת הרכב בכביש.
לחץ אוויר שגוי - בסכנה אמיתית
יצרן הרכב תכנן את המכונית לביצועי תאוצה-בלימה-פנייה מסוימים, מתוך הנחה שהרכב מצויד בצמיגים תואמים, חדשים ומתוחזקים. כאשר לחץ האוויר שגוי, פחות גומי מהצמיג נוגע בכביש, ולכן שטח המגע הכולל של המכונית עם הכביש קטן, מה שמוביל לפגיעה ישירה ומהותית באחיזת הרכב בכביש. בנוסף, כאשר לחץ האוויר שגוי, נסגרות תעלות פינוי המים של הצמיג וכך, בנסיעה בכביש רטוב, הדבר עלול להוביל למצב חמור של ציפה, בו הצמיג לא מפנה את המים ולכן יחליק.
לכן, על מנת להימנע ממצבי סיכון בשל בעיה בצמיג ועל מנת שהצמיג יספק אחיזה מקסימאלית, יש לנפח את הצמיג בלחץ אויר על פי הוראות היצרן, אשר נקבע בהתאם
לייעוד הרכב, משקלו וביצועיו. כל הפחתה או הוספה ללחץ האוויר שקבע היצרן, תפגע בצמיג. את לחץ האוויר הראוי אפשר למצוא במדבקה, הנמצאת לרוב על משקוף דלת הנהג, בתא הכפפות או בפתח הדלק. כמו-כן, הלחץ הנכון מצוין גם בספר הרכב.
"מדובר ביוזמה מבורכת וחשובה", אמר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב. "רכב הנוסע עם לחץ אוויר שגוי מעמיד את נוסעיו בסכנה אמיתית. הצמיג לא תקין או בעל לחץ אויר לא מתאים, לא בנוי להתמודד עם העומסים, הכוחות והחום הנוצרים בו, עד שלבסוף הצמיג נכנע ומתפוצץ. בתקופת החורף, חשיבות הצמיג גדלה ולחץ אויר לא מתאים עלול לפגוע ביציבות הרכב ואחיזתו בכביש".