צרכנות

הסבון בכה מאוד? יש גם קוסמטיקה ירוקה

וניל פאצ'ולי במרקם שמנוני? לפני שאתם מסתבנים, חופפים או מתמרחים בחומרים עם מרכיבים לא מזוהים, נסו ללכת על משהו ירוק יותר. הסבון של מיכל למשל. סליחה, יש לך את זה בירוק?

רוני פיבלוביץ | 31/10/2011 14:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
היסטריית ההיגיינה הפכה לטקס הפולחן שלנו. אפשר לראות את זה על המדף בסופר - קרם רגליים, ידיים, עיניים, מרפקים, ציפורניים וזה עוד לפני שדיברנו על שלל החברות, המותגים, המרקמים והריחות הזמינים לכל מאותגר הזעה. אך בעוד אנחנו מתלבטים בין וניל פאצ'ולי במרקם שמנוני לאוקיינוס שקט לבעלי קשקשים עם עור יבש ושיער צבוע, נראה כי שכחנו לשקול כמה פרמטרים חשובים מאוד בעת הקנייה.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

בשנים האחרונות עולה המודעות לבעייתיות של מוצרי קוסמטיקה. המוצרים מכילים רכיבים סינטטים שמיועדים לרכך, להקציף ולפנק אך בפועל עלולים לגרום לנו נזק בריאותי, חומרי צבע והחומרים משמרים שמועמסים עליהם כדי שיחזיקו מעמד זמן רב על המדף. יש מצב שעוד לא ראיתם את הסרטון המוצג כאן?

The Story of Cosmetics
הבעייתיות הגדולה טמונה בעובדה כי אין לנו שום יכולת להעריך את טיב (או רוע) המוצר המוצע לנו. כל מי שאי פעם רצה לבדוק אילו רכיבי פלא גורמים לשיערו לנצנץ גילה שמרבית התווית רשומה באנגלית במושגים שנראים כמו קומבינציה אקראית של אותיות ומספרים. החומרים המסתוריים לא רק בעייתיים עבורנו, השימוש בהם מזיק לסביבה, בעיקר למים ולקרקע והיצור שלהם מאסיבי ומזהם.
שקיפות זה הכי ירוק

ויש אלטרנטיבה. ישנן הרבה חברות קטנות ואפילו אנשים פרטיים שמייצרים סבונים טבעיים, אפשר למצוא אותם בקלות באינטרנט. אני מכירה, למשל, חברה קטנטנה בשם מיכל סבון טבעי שמייצרת ליין שלם של קוסמטיקה, החל מסבון כמובן, שמפו ושלל תכשירי אמבטיה ועד לדאודורנט, קרם רגליים ומוצרים לתינוקות. אני אוהבת את הדוגמה הזאת כי יש בה שילוב נכון של מוצר איכותי וירוק לצד שיווק ומיתוג מרשימים.

התרשמתי מתהליך הייצור של המוצרים ועוד יותר התרשמתי מעצם הפירוט שלו באתר. זה לא מובן מאליו. באתר יש שפע של מידע, תמונות ומאמרים וזאת הקונטרה הכי טובה לקוסמטיקה הקונבנציונאלית בה כאמור רוב הרכיבים רשומים בשפה בלתי בהירה לרובנו.


צילום: שאטרסטוק
שילוב נכון של מוצר איכותי וירוק לצד שיווק ומיתוג מרשימים צילום: שאטרסטוק

בהרבה מוצרים טבעיים כמו שמפו וסבונים רשום "ללא SLS" (חומר שנוי במחלוקת הנמצא בקוסמטיקה רגילה), זהו אחד האתרים הבודדים שמסביר בדיוק מה זה, למה זה לא טוב ומהי האלטרנטיבה. תוכלו לקרוא מאמרים על מוצרי קוסמטיקה רגילים מנקודת מבט נקייה ומקצועית ואפילו תמצאו שם מדריך להכנת סבון טבעי לבד בבית.

היופי הוא שאפשר לספק מידע ללקוח, לא להסתיר כלום וגם להיות שיווקיים ומכירתיים. נקודה מעניינת נוספת שקשורה למידע היא העובדה שבניגוד לחברות שרושמות "טבעי" או "ירוק" מבלי להבהיר על שם מה ולמה, באתר של מיכל ישנו פירוט מלא על האיכות, על חשיבות המחיר הנורמלי של המוצר, על היותם עסק חברתי ומאמר שלם על האלמנטים הירוקים שבמוצר. שקיפות זה הכי ירוק.

המדור שודר לראשונה במגזין הירוק "אקו לייף", המשודר מדי יום בין השעות 14:00-15:00 באקו 99FM. לדף הפייסבוק של התחנה. ecobrandהאתר של רוני פיבלוביץ.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

סליחה, יש לך את זה בירוק?

צילום: פרטי

רוני פיבלוביץ מ-ecobrand, עוסקת בצרכנות ירוקה ובפיתוח מותגים סביבתיים חברתיים. יועצת בנושאי שיווק ירוק ושיווק לאחריות תאגידית.

לכל הכתבות של סליחה, יש לך את זה בירוק?

עוד ב''סליחה, יש לך את זה בירוק?''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים