פ"ת: עד שתגיע הרכבת הקלה, האוטובוס בדרך
עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה כבר החלו מזמן, אבל שורה של בעיות הביאו לסדרה של עיכובים. בפ"ת נותרו עם מעבר משוקע, אבל בלי רכבת. בינתיים יעברו שם אוטובוסים. יצאנו לסיבוב
המעבר המשוקע לתחבורה ציבורית בצומת בלינסון נפתח בשבוע שעבר לתנועה. המעבר, שעלות הקמתו הסתכמה בכ-100 מיליון שקלים, ישמש בשלב הראשון את התחבורה הציבורית ויעזור להסית את התנועה בזמן עבודות כריית תוואי הרכבת הקלה.
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
המעבר יהיה חלק ממסלול הקו האדום בפרויקט הרכבת הקלה. עד לנסיעת הרכבת ישמש המעבר כמסלול נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית), אשר יאפשר לקווי האוטובוסים הסדירים לנסוע ללא עמידה ברמזורים. בכך, יקל המעבר על עומסי התנועה ברחוב ז'בוטינסקי הנמתח בין פתח-תקווה לתל אביב וייתן פתרון מיידי וחיוני לעומס התנועה באזור ז'בוטינסקי. "הפרויקט הוא קשה ומורכב, אך אני משוכנע שעם סיוע ממשרד התחבורה ושיתוף פעולה של ראשי הערים, נראה כאן עשייה חדשה שתביא למהפכה תחבורתית", ציין מיכאל רצון,
כזכור, לפני כחודש החלה נ.ת.ע. בחפירת שלושה פירי ענק דרכם יוחדרו המכונות לכריית מנהרה תת קרקעית של הקו האדום ברכבת הקלה, הכולל 22 קילומטר ו-33 תחנות. על פי התוכניות, לאחר חפירת הפירים יוכנסו אל תוכם מרכיבי הדיפון של מנהרות הרכבת, במקביל להוצאה ופינוי של חומרי החפירה (אדמה). פרויקט הקו האדום אשר מסלולו יחבר בין פתח תקווה לבת ים כאשר הוא חולף בדרכו על פני בני ברק, רמת גן ותל אביב-יפו, מהווה את 'חוט השדרה' של רשת הרכבות העתידה להיבנות בגוש דן.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
