ח"כ טיבי בפרשנות ל"יוסף וכתונת הפסים"
זו הפעם הראשונה בה מציג ח"כ ערבי פרשנות בכתב העת של הכנסת בנושא פרשת השבוע. "יוסף מוזכר בקוראן כנביא", סיפר

מדובר בפרשה המהווה את פתיחתו של קובץ סיפורי יוסף ואחיו, העוסקת בין היתר בהשתלשלות האירועים אשר הביאו לירידת יעקב ובניו למצרים. זו הפעם הראשונה שבה ח"כ ערבי משתתף בכתיבה בגיליונות "חכימא".
ח"כ טיבי הקדיש את המאמר לדמותו של יוסף. "פנו אלי ממערכת 'חכימא' בכנסת והציעו לי לכתוב על דמותו של יוסף. האמת היא שאני לא יודע כלום על פרשת 'וישב' או על פרשות שבועיות אחרות אבל דמותו של יוסף מוכרת לי ולכל מוסלמי היטב שכן גם אצלנו יוסף הוא דמות נפלאה, דמותו של נביא המוזכר בקוראן", סיפר ח"כ טיבי.
"כתבתי במאמר על דמותו של יוסף הנביא לעומת יוסף המקראי. בקוראן מתואר יוסף כדמות נבואית בעלת שליחות אוניברסלית ואילו בתנך יוסף אינו מתואר כנביא אלא כאחד מאבות האומה, כצדיק וכדמות לחיקוי, אך בשר ודם, דמות אנושית. על פי המסורת המקובלת באסלאם ובקוראן ישנם עשרים וחמישה נביאים. הראשון הוא האדם הראשון והאחרון הוא מוחמד. יוסף הוא הנביא התשיעי", מסביר ח"כ טיבי.
לדבריו, "יש מי שיחושו שהדיון על דמותו של יוסף טומן בחובו פוטנציאל לוויכוח בין הדתות: של מי הוא יוסף? של היהודים או של הערבים? אבל אני מבקש להרגיע את כולם. האיסלאם מאמין כי התנ"ך, הברית החדשה והקוראן נכתבו באותו זמן על ידי האל על 'הלוח השמור' שבשמים, ורק ירדו לארץ בזמנים שונים".
במאמר משלב ח"כ
"אני נשביתי תמיד דווקא בנאיביות של יוסף. איזה מין ילד מגיע לאחיו הגדולים ממנו ומספר להם שוב ושוב שחלם חלומות שפתרונם הוא שהם ישתחוו לו? איזה ילד מסתובב בכתונת פסים מיוחדת שקיבל מאביו מבלי להבחין בקנאתם? יוסף החל את חייו כאילו הוא חי בעולם שכולו טוב והאמין שהסובבים אותו שותפים לאידיליה זו אבל המציאות האכזרית הוכיחה לו שאי אפשר לחיות כך", מסכם ח"כ טיבי.