ריבלין: חוק המסגדים - "התגרות מיותרת"
יו"ר הכנסת התייחס להצעת החוק של ח"כ אנסטסיה מיכאלי ואמר: "יש פוליטיקאים שמנסים לעורר מהומות וליצור אבחנות בין יהודים וערבים"

ריבלין הוסיף: "לצערי יש פוליטיקאים בישראל שמנסים לעורר מהומות וליצור אבחנות מיותרות בין יהודים וערבים". בעניין מעמדה של השפה הערבית בישראל, על רקע הצעת החוק של ח"כ אבי דיכטר (קדימה) להפוך אותה לשפה משנית, אמר: "הסתדרנו מצוין בלי הצעות חוק כאלו 63 שנים".
"כל נער ונערה בישראל צריך ללמוד את שתי השפות", אמר יושב הראש, "התפעלתי לראות בבית הספר הזה, ילדים שנשאלים בערבית ומשיבים בעברית ולהיפך. זה צריך להיות נחלת כל תלמידי ישראל".
יושב הראש התייחס גם להתפרעויות המתנחלים שלשום בחטמ"ר אפריים, כשאמר: "אין צורך להגדיר את הפורעים שפגעו בצה''ל כטרוריסטים, ואין לאפשר להם לרחוץ בניקיון כפיהם בשם אידיאולוגיה כלשהי". עוד הוסיף כי לדעתו מי שרואה בפורעים תבנית של ציבור המתנחלים – עושה עוול נורא.
ריבלין ציין כי לדעתו אין לגלות סובלנות למעשיהם, וכי אין בהגדרתם כפושעים הנחה על מעשיהם: "פושע הוא פושע הוא פושע", אמר. אל ריבלין התלוו בסיור שר החינוך גדעון סער וח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) שילדיו לומדים בבית הספר.
לאור דברי שר הביטחון לשעבר ח"כ בנימין בן אליעזר אתמול, על פיו היה צריך לירות בפורעים על מנת להרוג, אמר ריבלין: "שרי בטחון לשעבר צריכים להיזהר בדבריהם, נראה לי שבן אליעזר גלש בדבריו. אדם שפשע צריך להישפט ולמצות עמו את הדין על פי אמות המידה המקובלות בחוק. אם פואד היה ממנהיגי ישראל הוא לא היה אומר זאת".

לשאלת תלמיד כיתה י' מדוע לא יוקצו חלק משיעורי ההיסטוריה ללימוד הנרטיב הפלסטיני והנכבה, השיב ריבלין:
ריבלין הסביר לילדי בית הספר כי הקמת מדינת ישראל היתה עבור היהודים נס, אך אסון עבור האוכלוסייה הפלסטינית, "השאלה היא מי אחראי לאסון הזה", אמר והוסיף, "העובדות ההיסטוריות הן שסירובם של הפלסטינים לקבל את הצעת החלוקה, הוא שהביא עליהם את האסון הזה".
שר החינוך גדעון סער, שהתלווה כאמור ליו"ר, אמר בהמשך לדברי ריבלין כי "השאלה היא האם מדינת ישראל צריכה להתייחס בתוכנית הלימודים הרשמית להקמתה כאל אסון. קשה לי לחשוב על מדינה שהיתה עושה זאת".
השר אמר עוד כי "זהו מקום ייחודי. חיים משותפים תמיד היו כאן, אך חיים משותפים טובים תמיד זה תלוי בנו. שונות זה לא דבר שצריך לתקן אותו. אני בעד להגדיר את בית הספר הזה כמוסד ייחודי, שמאפשר ליצוק תכנים מגוונים יותר ממוסד רגיל".
חבר הכנסת אחמד טיבי הדגיש את חשיבות בית הספר המעורב ואמר: "זהו מקום שבו החיים המשותפים אינם רק סיסמה אלא הלכה למעשה. אני קורא לשר החינוך לאמץ את בית הספר כמודל, אפשר לשבת בכיתה אחת עם רקע לאומי ודתי שונה אך ללמוד במשותף".