"המדינה אינה מוצאת תקציב להצלת חיי אדם"
מתנדבי אור ירוק פנו את ראשי החברה הלאומית לדרכים בבקשה להירתם לשיפוץ כביש 4, בקטע שבין צומת פורדיס וטירת הכרמל

"מפרדה קשיחה תמנע תאונות חזיתיות" צילום: רענן כהן
מתנדבי המועדון בראשות הרכז חיים קדוש, פנו ליו"ר דירקטוריון החברה הלאומית בדרכים מיכה גולדמן, אל מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס, אל מנהל מחוז צפון בחברה הלאומית בדרכים ראובן אדרי ולמפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן.
"כמי שמשתמשים בכביש זה מדי יום, איננו מוכנים לקבל את העובדה שהמדינה אינה מוצאת תקציב להצלת חיי אדם", כתבו המתנדבים, "וזאת מעבר לעובדה הפשוטה שעלות הטיפול בנפגעים ובמשפחותיהם שנהרסות כתוצאה מהקטל הנמשך בכביש זה, עולה בסופו של דבר בהרבה על עלות ביצוע הצעדים הנדרשים להפיכתו של כביש 4 לכביש בטוח. אנו מקווים כי התערבותך תביא לכך שהכביש ישופץ לטובת בטיחותם של כלל האזרחים המשתמשים בו".
כביש 4 הוא אחד הכבישים המרכזיים בישראל. בקטע שבין צומת פורדיס ועד טירת הכרמל מדובר בכביש חד מסלולי, ללא מפרדה קשיחה בין הנתיבים. הכניסה והיציאה מהיישובים שנמצאים בסמוך לכביש היא בעייתית ומסוכנת. בנוסף, חלקים גדולים מהכביש אינם מוארים בלילה. כ-15,000 כלי רכב נעים
מעמותת אור ירוק נמסר: "הקטע בין \צומת פורדיס ועד טירת הכרמל חייב לעבור שיפור שיכלול מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר תמנע תאונות חזיתיות. מעבר לכך יש להסדיר את הכניסה והיציאה מהישובים שנמצאים בסמוך לכביש, וכן על הכביש להיות מואר לכל אורכו".

מפת הפיגעות בכביש 4
עיבוד מחשב