שר החינוך: יש שיפור בעקבות "עוז לתמורה"
לאחר סיור בשני בתי ספר באשקלון אמר גדעון סער כי מורים ומנהלים הביעו שביעות רצון מהרפורמה במערכת החינוך, אך העידו על עומס

שר החינוך גדעון סער בסיורו בבית הספר רונסון שבאשקלון, היום צילום: אדי ישראל
יתר על כן, נוספו "שעות תומכות הוראה" שמאפשרות למורה לבצע את המטלות שביצעו עד כה בבית, כמו בדיקת מבחנים והכנת מערכי שיעור, בתוך שטח בית הספר.
במסגרת הביקור היום, הגיע השר לשני בתי ספר באשקלון, אורט הנרי רונסון ואורט אפרידר, שהחלו ביישום הרפורמה וחנך את סביבות העבודה החדשות שנבנו הן לרווחת המורים והן לצורך הלימוד בקבוצת הלימוד הפרטניות. יחד עמו סיירו מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, יו"ר ארגון המורים רן ארז, ראש העיר אשקלון בני וקנין וצביקה פלג, מנכ"ל רשת אורט.
"התלמידים מרגישים שהם מקבלים יותר"
"נפגשנו עם מורים ומנהלים שעובדים בבתי הספר שבהם מיושמת הרפורמה", סיפר סער על הביקור, "ושמעתי את התייחסותם לשינויים. מצד אחד הם הביעו שביעות רצון מהעלייה בשכר ומכך שחלק מהעבודה שנעשתה עד היום מהבית מתבצעת כיום בתוך שטח בית הספר. הם דיווחו על תחושה של זמינות גדולה יותר בבית הספר".
"מצד שני", הוסיף השר, "יש בהחלט תחושת עומס שהם מבטאים והיא תוצאה של שעות העבודה הרבות. מה גם שחלקם הביעו חוסר שביעות רצון מכך שיש להחתים שעון נוכחות".
על אף הקושי של המורים, התלמידים שפגש סער הביעו תחושת שביעות רצון מהרפורמה ובעיקר מהעבודה בקבוצות קטנות והביעו
רצון לשעות נוספות במסגרות אלו. "
אין ספק שהתלמידים מרגישים שהם מקבלים יותר", אמר סער. "השיטה הזו מקרבת בין מורה לתלמיד. אני רואה חשיבות גדולה בקשר שבין המורה לתלמיד ובתשומת הלב האישית שניתנת לו. מעבר ללימודים זה מאפשר למורה להיות קשוב לבעיות אחרות כמו בעיות רגשיות. זהו כלי טוב לשיפור ההישגים ולטיפוח המצויינות".
"בסך הכל כשרואים את הדברים קורים בשטח – רואים את המציאות משתנה מול העיניים. אנחנו בתהליך של שיפור משמעותי של מערכת החינוך לא רק במשאבים המועברים מהמדינה כי אם גם בצעדים ממשיים בשטח. אני מקווה שנצליח להתקדם הלאה באותו האופן".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
