ירושלים תקנוס חברות שיצנזרו נשים משלטים
לאחר שהחרדים השחיתו, המפרסמים נבהלו והעירייה העלימה עין, ברקת החליט: מי שידיר נשים משלטי חוצות לא יורשה להמשיך ולפרסם
לאחר שנים של הסכמה שבשתיקה בין חברות פרסום לבין המגזר החרדי בעיר כי אין לפרסם נשים על גבי שלטי חוצות בירושלים מחשש להשחתה, החליט ראש העירייה ניר ברקת לאכוף את החוק. מעתה, כל חברת פרסום שתבחר לא לשלב נשים בפרסומיה בכוונה תחילה, תיחשב כמפרת הסכם עם העירייה - וזו תמנע ממנה להמשיך לפרסם על גבי השלטים שבתחומה.
"לאחרונה נטען בכלי התקשורת כי אתם נמנעים מלפרסם בירושלים קמפיינים פרסומיים שבהם מופיעות דמויות נשים, וזאת בין היתר בטענה שאתם נאלצים לעשות כן, אחרת יושחתו מתקני הפרסום", כתב בשבוע שעבר היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, עו"ד אמנון מרחב, לשורה של חברות פרסום האחראיות על הצבת פרסומות בשלטי חוצות.
"עיריית ירושלים אינה יכולה להסכים עם מדיניות כזו ואינה מקבלת תופעה של הדרת נשים מפרסומי חוצות רק מ' הנימוק' של מניעת השחתת מתקני פרסום", כתב היועץ.
במכתבו מסביר היועץ כי מבחינת העירייה, מדובר ב"התנהגות העולה כדי הפרת ההסכם ביניכם לבין עיריית ירושלים, על כל המשתמע מכך", ודורש להחזיר נשים במיידי למרחב הציבורי בעיר.
"הנכם נדרשים להימנע מכל פעולה שתוצאותיה הדרת נשים מפרסומים על מתקני הפרסום העירוניים, ועיריית ירושלים שומרת לעצמה את מלוא זכויותיה לפעול כלפיכם אם יתברר כי הנכם עושים כן חרף האמור לעיל". עם הפעולות שעליהן מדבר עו"ד מרחב נמנים קנסות כבדים ומניעת פרסום עתידי.

הקמפיין לרכבת הקלה, לפני ואחרי
החברות נזהרות
הגל האחרון של השחתת שלטי החוצות בבירה החל בהשקת קמפיין ההסברה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בחודש אוקטובר אשתקד.
בקמפיין הוצגו תמונות של דוגמנים ודוגמניות המזהירות את ציבור הולכי הרגל מהסכנה שבחציית פסי הרכבת. אך בעוד בעיתונים ובעלונים שחולקו בשכונות החילוניות נראו הנשים המפרסמות, הרי על גבי האוטובוסים ושלטי החוצות בבירה הופיעו תמונות של צמד גברים חרדים.
בהמשך החליטו גם חברות אופנה שונות להימנע מפרסום תמונות נשים כדי שלא יושחתו, ביניהן חברת הוניגמן, שתוצרתה הוצגה ברחבי הארץ על גבי פוסטרים בכיכובה של הדוגמנית סנדי בר. בירושלים הוצגה אותה פרסומת ללא ראשה של הדוגמנית.
כך הונהג
גם בפוסטר של גל גדות, שדגמנה את מוצרי קסטרו. בעוד בכל הארץ ניתן להתרשם בתמונות מכל גופה של גדות, בירושלים בחרו המפרסמים להתמקד במוצר בלבד. חברת פוקס הרחיקה לכת והעלימה מפרסומותיה כליל את הדוגמנית בר רפאלי.
לאחרונה הופנתה אצבע מאשימה גם כלפי חברת ישראכרט, לאחר שבקמפיין שלה ברחבי הארץ הופיעה השחקנית הוותיקה גילה אלמגור, אך בירושלים כיכבו הגברים שלצדה בלבד.
תלונות הופנו גם כלפי חברת כנען, האחראית על פרסום על גבי אוטובוסים ברחבי העיר, שגם לאחר הסערה הציבורית ממשיכה בסירובה לשלב נשים בפרסומים. פעילי המאבק בהדרת נשים אף עתרו לבג"ץ נגד החברה בטענה כי זו מפלה באופן בוטה את הנשים בעיר.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
