מחדרה לנתב"ג: אושר תוואי מסילת הרכבת המזרחי
בעוד שש שנים, בהינתן התקציב, ניתן יהיה לנסוע מחדרה ללוד ללא צורך לעבור ת"א. מנכ"ל הרכבת: המסילה תשפר השירות

◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
המסילה צפויה לעבור לאורך כ-65 קילומטר במזרח שפלת החוף, ממסילת החוף באזור פרדס-חנה, דרך חדרה, טירה, כפר סבא, נתב"ג ועד ללוד. לדברי רכבת ישראל, מטרת התוכנית הינה הקמת מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה תוך עקיפת גוש דן וצוואר הבקבוק של מסילות הרכבת בפרוזדור האיילון.
"המסילה תאפשר חיבור בין ארבעת המטרופולינים של המדינה ויצירת עורק תחבורה עיקרי לסחורות ולנוסעים במרחב המזרחי", אומרים ברכבת.

במסגרת התוכנית יוקמו שבע תחנות חדשות: חדרה מזרח, אחיטוב, טייבה, טירה, כפר סבא צפון, אלעד ותעופה. לאחר אישור הוות"ל, עבר הפרויקט לתכנון מפורט וביצוע של חברת "חוצה ישראל". "הקמת המסילה תאפשר הסטת רכבות המטענים ממסילת החוף, את הגדלת תדירות הרכבות ושיפור השירות לנוסעים בכל הקווים העוברים בקו
"הקמת המסילה המזרחית הינה אסטרטגית והכרחית להתפתחותה של רכבת ישראל ושיפור השירות הניתן ללקוחותינו. באמצעות מסילה זו ניתן יהיה להגדיל משמעותית את תדירות הרכבות היוצאות מהתחנות ברחבי הארץ ולהביא לגידול ניכור בהובלת מטענים", ציין בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל.

שר התחבורה, ישראל כץ, הוסיף: "המסילה המזרחית תביא למהפך אסטרטגי ברשת המסילות הארצית ותיצור מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה תוך עקיפת גוש דן וצוואר הבקבוק של מסילות הרכבת בפרוזדור האיילון. כמו כן היא תיצור עורק תחבורה עיקרי לסחורות שיגדיל את יכולת שינוע הסחורות מנמלי חיפה ואשדוד לכל הארץ."
