חיסכון נוסח סרקוזי: 2 מיליון יורו על סקרים
נשיא צרפת הבטיח לחסוך ואף העמיד את תקציבו בפני הפרלמנט. מנגד, הוא הוציא 1,500 יורו ביום על עיתונים ובילה במטוסים ללא הרף
ברשימה, כך נודע, סרקוזי יביע חרטה על תמיכתו במועמדות בנו ז'אן סרקוזי לניהול החברה הכלכלית המוניציפלית החשובה ביותר באזור פריז, שלא צלחה. עם זאת, לא ברור אם סרקוזי מתכוון להתנצל גם על פזרנותו, שעלתה לאחרונה לסדר היום דווקא כשהעם נדרש להדק את החגורה בגלל המשבר.

ניקולא סרקוזי צילום: אי-פי-אי
נשיא צרפת ידע לחסוך באורח הפגנתי בכל הנוגע לאחרים. כך למשל, מסיבת הגן ההמונית שהנהיג הנשיא פרנסואה מיטראן ליום הבסטיליה ב-14 ביולי בוטלה משום שעלתה כחצי מיליון יורו. סרקוזי עצמו מעדיף ארוחות קטנות שבהן הוא מגיש לאורחיו הרשמיים פחות או יותר מטעמים מובחרים ויינות נדירים שמחירם מאות יורו לבקבוק, גם אם הוא בעצמו לא שותה אלכוהול.
כשסרקוזי הגיע לארמון האליזה עם הסיסמה "לעבוד יותר כדי להרוויח יותר", הוא "נדהם" לגלות ששכרו הרשמי של נשיא צרפת הוא 6,000 יורו, בעוד שבתור שר הרוויח 13 אלף יורו, כך מספר רנה דוזייר, ציר סוציאליסטי שהקדיש שנים לחקר הוצאות הממשל והוציא בימים אלה ספר בשם "כספי המדינה". סרקוזי העלה את שכרו ב-172 אחוז - ל-20 אלף יורו - אבל הצרפתים שמעו על כך הרבה יותר מאוחר.
כמה מהסעיפים האחרים בתקציב של סרקוזי כוללים, בין היתר, כ-1,500 יורו ביום על עיתונים. על אוכל מוציא הנשיא הרבה יותר, בערך פי עשרה. מספר המכוניות בצי הרכב של הנשיא גדל מ-55 תחת ז'אק שיראק ל-121 מכוניות בעידן סרקוזי. ההוצאה על כוחות הביטחון המלווים אותו בנסיעותיו הוכפלה. לסרקוזי יהיה על מה להתנצל.
לזכותו של "סרקו" ייאמר שהוא הראשון שהעמיד את תקציב הנשיאות להצבעת הפרלמנט, מה שלא היה נהוג מאז ימי שארל דה גול ברפובליקה החמישית, כדי להדגיש את מעמדו של הנשיא מעל לפרלמנט. הפרלמנט אישר סכום של 113 מיליון יורו בשנה.
גומר מהר וטס
דוזייר הצליח לאתר את ההוצאות של הנשיא הקודם ז'אק שיראק ומצא שהשימוש שעשה סרקוזי במטוסו עלה ב-50 אחוז לעומת קודמו. הנשיא מעביר 24 שעות בממוצע בשבוע בתוך מטוס. הוא מעדיף נסיעות קצרות גם למקומות רחוקים.

בובה של סרקוזי בקרנבל באיטליה צילום: אי-אף-פי
"הנשיאים מיטראן ושיראק ידעו ליהנות מהכנסת האורחים, לכבד את מארחיהם ולבקר גם באתרי תיירות חשובים", מציין דוזייר. לעומתם, סרקוזי גומר מהר וטס חזרה לאשתו קרלה ברוני. מרוב לחץ זמן הוא איחר ב-12 דקות לפגישה עם האפיפיור. לעומת זאת, ביקורו הרשמי בטורקיה, שאת מנהיגיה הוא רחוק מלחבב, נמשך ארבע שעות בלבד.
הנשיא מעדיף טיסה גם למרחקים שאפשר לגמוע ברכב: חצי מיליון יורו עלתה נסיעתו לסן קנטן, הנמצאת במרחק פחות מ-100 קילומטר מפריז, וביקור במערה הפרה-היסטורית של לאסקו עם אשתו עלתה למשלם המסים הצרפתי 150 אלף יורו. רק בשבוע שעבר נודע כי שיגר מטוס פאלקון נשיאותי כדי לחלץ את בנו התקליטן ממסיבה באודסה שבאוקראינה, שבה לקה בקלקול קיבה.
בנייתו של מטוס איירבוס אי-330 חדש לנשיא, שזכה בתקשורת לכינוי "אייר סרקו 1", הייתה אולי
הוצאה מוצדקת, מודה דוזייר, בהתחשב בטווח הטיסה הקצר של מטוסיו הקודמים. אבל ההוצאות על ההתקנה המהירה, שעלותן הגיעה ל-250 מיליון יורו, היו גבוהות מאוד. חלק מהאביזרים שבהם הוא מצויד, למשל גריל לבשר, נראים מיותרים.
על כל פנים, העיתונאים שהוזמנו למטוסו ושיכלו לדווח על כך היו מעטים מאוד. כדי לחסוך בהוצאות סרקוזי ביטל את מטוס העיתונאים שליווה אותו במסעותיו, והם התבקשו להסתדר בעצמם. אם לוח הזמנים חייב, למרות הכל, הטסת עיתונאים - הנשיאות הציעה מקומות במחיר מופקע. ברור, אם כן, למה הנשיא לא רכש לו יותר מדי ידידים בתקשורת.
לעומת זאת, ההוצאה על סקרי דעת קהל שמזמין הנשיא עלתה בצורה מסחררת מחצי מיליון אירו תחת שיראק ללא פחות מ-2.2 מיליון יורו אצל סרקוזי. תוצאות הסקרים מוכיחות שגם זו הייתה הוצאה לא משתלמת.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
